تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

هفدهمین نمایشگاه صنعت فرش در شیراز گشایش یافت

  • 21 بهمن 1399 - 12:04
هفدهمین نمایشگاه صنعت فرش در شیراز گشایش یافت

هفدهمین نمایشگاه صنعت فرش شامگاه دوشنبه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در شهرک گلستان شیراز گشایش یافت.

۲۳۵ غرفه متعلق به ۵۶ واحد فعال در صنعت فرش در فضایی به وسعت دو هزار و ۸۰۰ مترمربع، تولیدات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

بنا بر اعلام مسئولان، بیش از ۵۷ درصد از شرکت کنندگان در نمایشگاه فرش استان از بافندگان و تولیدکنندگان فارس هستند.

سایر شرکت‌کنندگان نیز از استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویراحمد محصولات دستباف خود مانند گلیم، قالی، تابلو فرش، گبه و جاجیم را عرضه کرده اند.

استاندار فارس در آیین آغاز به کار این نمایشگاه گفت: یکی از صنایعی که باید خیلی مورد توجه باشد صنعت فرش است؛ زیرا همه مراحل تولید ، مواد اولیه ، نقشه و تکنیک های آن داخلی است و فرهنگ سنتی ایران اسلامی را نشان می دهد.

عنایت الله رحیمی با بیان این که روحیات ، هنر و ذوق ایرانیان در فرش های ایرانی نقش بسته است و این موضوع اهمیت زیادی برای کشور دارد ، اظهارداشت: تولیدات بافندگان ایرانی نشان دهنده آداب ، رسوم و اعتقادات کشور است.

استاندار فارس با بیان این که تولیدکنندگان فرش با مشکلاتی مانند برگشت ارز برای اقلام صادرات، تعدد مراکز تصمیم گیری و تشکل ها و همچنین تهیه ابزار و مواد اولیه روبرو هستند، گفت: برای کاهش مشکلات این صنعت کارگروه فرش به عنوان زیر مجموعه کارگروه اقتصادی در استان فارس تشکیل شده و پایانه صادراتی فرش نیز در استان راه اندازی شده است.

رحیمی با تاکید بر این که صنعت فرش به دلیل این که فرهنگ ایران را به دنیا صادر می کند و موجب ارزآوری و ایجاد مشاغل خانگی می شود، دارای اهمیت زیادی است، افزود: امیدواریم هر روز شاهد شکوفاتر شدن صنعت فرش در سطح کشور باشیم.

این نمایشگاه که ۲۵ بهمن‌ماه به کار خود پایان می‌دهد، هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

دیدگاه