زیان سرما به محصولات کشاورزی فسا بیش از ۱۹۶۳ میلیارد ریال برآورد شد

  • 07 بهمن 1399 - 13:00
زیان سرما به محصولات کشاورزی فسا بیش از ۱۹۶۳ میلیارد ریال برآورد شد

کارشناس مدیریت بحران و کاهش مخاطرات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: سرمازدگی محصولات کشاورزی این شهرستان یک هزار و ۹۶۳ میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال برآورد شد.

به گزارش دریافتی ایرنا، حسینعلی طالبی با اشاره به کاهش دما و وقوع پدیده سرمازدگی بخش کشاورزی در این شهرستان از نوزدهم تا بیست و سوم دی ماه گذشته، بیان کرد: نزدیک به ۳۶۴ میلیارد ریال آسیب به محصولات زراعی و ۱۶۰۰میلیارد ریال خسارت به محصولات باغی این شهرستان وارد شده است.

این کارشناس اظهار کرد: میزان خسارت وارده به مرکبات شهرستان فسا تا ۲۰ درصد و آسیب وارده به مزارع کلزا تا ۲۵ درصد، گندم تا ۳۰ درصد، جو تا ۱۵ درصد و کاهو تا ۵۰ درصد ارزیابی شده است.

او با بیان اینکه کشاورزی بخش مرکزی شهرستان فسا بیشترین خسارت را دیده است، افزود: برآورد های کارشناسی از میزان خسارت های وارده به منظور انجام اقدامات لازم به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ارسال شده است.

به گفته وی علاوه بر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا برخی از مسئولین استانی و کشوری از مزارع و باغ های خسارت دیده از سرما در این شهرستان بازدید کرده اند.

طالبی اظهار کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها نهاد حمایتی از بخش کشاورزی در برابر حوادث غیرمترقبه است از این رو توصیه می شود کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود به منظور کاهش خطرات احتمالی اقدام کنند.

وی ادامه داد:‌وسعت این سرمازدگی ۱۳ هزار و ۲۵۴ هکتار بوده که شامل باغ ها و مزارع این شهرستان می شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

دیدگاه