چهار هزار و ۲۵۶ قطعه زمین برای اجرای مسکن ملی در فارس مهیا شده است

  • 06 بهمن 1399 - 12:09
چهار هزار و ۲۵۶ قطعه زمین برای اجرای مسکن ملی در فارس مهیا شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به استقبال کم نظیر متقاضیان طرح مسکن ملی در فارس به ویژه در مناطق جنوبی استان گفت: چهار هزار و ۲۵۶ قطعه زمین برای اجرای این طرح در فارس آماده شده است.

عطاالله زمانی، دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون ۲۲هزار و ۱۸۶ نفر برای مشارکت در این طرح نام نویسی کرده‌اند و شمار متقاضیانی که تایید نهایی شده‌اند، پنج هزار ۹۸۷ نفر است. 

وی اظهار داشت: با مشارکت بنیاد مسکن، یک هزار و ۱۴۳ نفر در قالب طرح مسکن ملی در بانک‌های عامل مبادرت به افتتاح حساب کرده و ۲ هزار و ۷۷۷ نفر از متقاضیان نیز آورده خود را واریز کرده‌اند. 

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: میزان آورده متقاضیان طرح مسکن اقدام ملی در این استان تاکنون یک هزار و ۱۶۶ میلیون ریال است و برای ۸۱ واحد پروانه ساخت صادر شده است.  

به گفته زمانی، کار پی‌کنی برای ۵۷ واحد آغاز شده، ۵۷ واحد در مرحله اجرای اسکلت است و سایر عملیات زیرساخت نیز با پیشرفت مناسبی در حال اجراست.  

وی، با برشمردن مزایای اجرای طرح اقدام ملی و حمایت دولت از این طرح، گفت: شهرستان‌های لارستان، اوز، گراش، خنج و دیگر شهرهای جنوب استان فارس با استقبال کم نظیر از این طرح، رکورد کم سابقه‌ای را در کشور به ثبت رساندند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: در طرح مسکن ملی که در شهرستان‌های جنوب فارس قرعه کشی و نام نویسی آن انجام شده، روند قرعه کشی و سرعت عمل واریز وجه متقاضیان به نحو شایسته‌ای صورت گرفته است و این موضوع نشان دهنده شاخص کیفی اجرای این طرح در جنوب استان فارس است. 

زمانی، با اشاره به آورده نسبتا مناسب متقاضیان مسکن ملی در شهرستان‌های جنوبی استان فارس، بیان داشت: شاخص آورده متقاضیان در این شهرستان‌ها و مدیریت مناسب طرح در کل کشور کم نظیر است و این موضوع نوید بخش این است که اجرای بهینه طرح مسکن ملی در این شهرستان‌ها در ترازی بالاتر از متوسط کشوری است.

دیدگاه