مدیرکل بنیاد مسکن فارس: مسکن ملی طرحی بلندپروازانه و دست نیافتنی نیست

  • 07 دی 1399 - 12:30
مدیرکل بنیاد مسکن فارس: مسکن ملی طرحی بلندپروازانه و دست نیافتنی نیست

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به برخی از مزایای طرح مسکن اقدام ملی، گفت: مسکن ملی طرحی بلندپروازانه و دست نیافتنی نیست و به نظر می‌رسد اهداف آن در یکی دو سال آتی به سرانجام برسد.

عطاءالله زمانی یکشنبه ۷ دی در دیدار با فرماندار شهرستان ارسنجان، با معیار قرار دادن کمبود اعتبارات عمرانی، محروم واقع شدن و همچنین نداشتن بودجه کافی برای دهیاریهای شهرستان در گذشته، در خصوص افزایش اعتبارات و بالا بردن سهمیه ساخت مسکن محرومین، در این شهرستان در تقسیم و تخصیص اعتبارات و سهمیه‌های آتی قول مساعدت و همکاری داد.

او همچنین بر لزوم برنامه ریزی برای احداث مسکن ملی در همه شهرستان‌ها و مناطق مستعد فارس تاکید کرد و افزود: طرح اقدام ملی مسکن در فضای تولید مسکن حرکت رو به جلویی است و میتوان با برنامه ریزی روی این طرح همه اقشار با سطوح درآمدی متخلف را صاحب سرپناه و خانه مناسب کرد.

زمانی اضافه کرد: طرح اقدام ملی مسکن  در برخی زمینه‌ها قرار است به صورت مشارکتی احداث شود این موضوع فرصت بهتری در اختیار بهره برداران قرار می‌دهد که با استفاده از شرایط مناسب تری دراین طرح صاحب خانه شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین به سهمیه این استان برای ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن مددجویی اشاره کرد و گفت: این تعداد مسکن مددجویی و مسکن ویژه اقشار نیازمند در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه احداث می‌شود و شمار قابل توجهی از آن در شهرستان ارسنجان در حال ساخت و پیگیری تکمیل پرونده است.

زمانی با اشاره به اینکه احداث مسکن برای اقشار آسیب پذیر از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن است، ادامه داد: بیش از یک هزار میلیارد ریال تاکنون برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت و وام‌های بلا عوض در گام نخست  به مسکن محرومان و مددجویان اختصاص یافته و بخش عمده ای از این اعتبارات جذب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: علاوه بر مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در این طرح احداث خانه و سرپناه برای سایر اقشار نیازمند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند نیز دیده شده است.

فرماندار شهرستان ارسنجان نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن اظهار کرد: با تداوم خدمات دولت و بنیاد مسکن در مناطق روستایی می‌توان به رفع محرومیت‌ها از بسیاری از نقاطق کم برخوردار امیدوار بود، روستاییان در شهرستان ارسنجان شایستگی دریافت بهترین خدمات را دارند و باید با هم افزایی همه دستگاه‌ها و استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات مردم اقدام کرد.

رحیم عزیزی همچنین به برخی از قابلیت‌های توسعه روستایی در این شهرستان از جمله گردشگری روستایی اشاره کرد و گفت: بسیاری از روستاهای شهرستان ارسنجان دارای استعدادهای نو و بی بدیل در زمینه گردشگری است که باید این استعدادها شکوفا شود.

دیدگاه