تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

صادرات فارس به ۱۲۹ میلیون دلار رسید

  • 06 دی 1399 - 8:32
صادرات فارس به ۱۲۹ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرکات فارس از صادرات ۱۲۹ میلیون دلاری کالا از گمرک‌های استان به خارج از کشور خبر داد.

خداد رحیمی گفت: ۳۲۸ هزار و ۹ تن کالا به ارزش ۱۲۹ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۲۰۳  دلار از طریق گمرکات فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۰درصد و ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از گمرک فارس، رحیمی افزود: این در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نشده و محدودیت‌هایی را به لحاظ شرایط بیماری کرونا شاهد هستیم.

رحیمی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال کالاهای صادراتی به ۵۱ کشور جهان صادر شده است، عمده کشورهایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آن‌ها صادر شده عبارتند از عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، کویت، چین، آلمان، امارات متحده عربی، و یتنام و قطر و کالاها و محصولات صادراتی عبارتند از  اوره، آلومنیوم، محصولات لبنی، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، رزین‌های آلکید اصلاح شده، دستگاه‌های مبدل حرارتی، ماهی و انجیر که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

او با بیان اینکه در همین مدت در بین کالاهای صادراتی فارس اوره از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۲درصد و ۱۴ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد، گفت: همچنین مقدار ۲۵ هزار و ۳۶۵ تن کالا به ارزش ۱۱۱ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۶۹۳ دلار از طریق گمرکات فارس به کشور وارد شده است.

او خاطرنشان کرد: کالاهای وارداتی از ۳۲ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین، برزیل، جمهوری کره، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، آلمان، اندونزی، هند و پاراگوئه است.

رحیمی به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی فارس هم اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین‌المللی و کاهش چشمگیر پروازهای خارجی جمعا تعداد ۲۸ هزار و ۳۱۴ نفر مسافر از طریق مرز هوایی فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۵۱ نفر ایرانی و ۵۶۶۳ نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

او بیان کرد: تعداد ۲۶ هزار و ۶۶۲ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۴۴۵ نفر ایرانی و ۵۲۱۷ نفر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات فارس یادآور شد: طی این مدت همشهریان فارس تعداد ۳۹۱ بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش ۱۱۸۳۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت و تعداد ۳۶۴۰ بسته پستی به ارزش ۵۰ هزار و ۵۴۹ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

دیدگاه