آغاز برداشت زعفران در کازرون

  • 01 دی 1399 - 10:01
آغاز برداشت زعفران در کازرون

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون اعلام کرد که برداشت زعفران از سطح ۵ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.

زهراپناه افزود: با توجه به میانگین عملکرد چهار کیلوگرمی تولید محصول زعفران در هر هکتار، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش دریافتی ایسنا، زهراپناه با اشاره به اینکه زعفران برداشت شده از کیفیت بالایی برخودار است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی برداشت این محصول از اواسط آبان ماه آغاز و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.

زهراپناه عنوان کرد: کشت گیاه زعفران به علت نیاز آبی کم، امکان بهره برداری به مدت۷ تا ۱۰ سال در یک نوبت کشت، رشد در زمین‌های شنی و رسی، تحمل گیاه در برابر آفات و بیماریها، قدرت ماندگاری محصول به مدت طولانی، عدم نیاز به ماشین‌های زراعی سنگین، اشتغال زایی و …در شهرستان کازرون رو به افزایش است.

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون بیان کرد: این شهرستان دارای اقلیم مناسبی برای کاشت زعفران است که به لحاظ مزایای اقتصادی و نیاز به آب کم، کشت این گیاه گزینه مطلوبی در جهت تغییر الگوی کشت در منطقه است.

این کارشناس جهاد کشاورزی کازرون گفت: کشاورزانی که تمایل به کشت گیاهان با نیاز آبی کم دارند خواست تا با استفاده از تسهیلات مربوطه در تغییر الگو کشت اقدام کنند.

دیدگاه