افزایش هزینه ساخت مسکن در طرح اقدام ملی

  • 01 دی 1399 - 15:01
افزایش هزینه ساخت مسکن در طرح اقدام ملی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور از افزایش هزینه تمام شده ساخت مسکن ملی برای واحدهای ۲ طبقه تا متری ۳.۳ میلیون تومان خبر داد.

جواد حق شناس در حاشیه بازدید از پروژه کوثر شهرک سلطان آباد شیراز گفت: برنامه دولت برای احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی سهمیه بنیاد مسکن، وقتی محقق می‌شود که متقاضیان وجه اولیه را واریز کرده و زمین مورد نیاز برای آنان هم تامین شده باشد.

گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با وجود نداشتن مسئولیت تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن، به دلیل اهمیت موضوع و برای همکاری با اجرای این طرح، برای ۱۰۰۰ واحد زمین تامین کرده است.

افزایش هزینه ساخت مسکن ملی

به گزارش دریافتی ایسنا، حق شناس از افزایش هزینه تمام شده ساخت مسکن ملی برای واحدهای دو طبقه تا متری ۳.۳ میلیون تومان خبر داد و افزود: مسکن ملی برای دهک‌های متوسط جامعه است و متولی مسکن دهک‌های اول تا سوم، نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها هستند، حساب ۱۰۰ امام در برخی پروژه‌ها کمک می‌کند که برای این اقشار نیز سرپناه مناسب ساخته شود؛ اما در طرح اقدام ملی تامین هزینه بر عهده متقاضی است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن همچنین با اشاره به کمک حساب ۱۰۰ و بنیاد مسکن برای احداث سرپناه مناسب برای اقشار آسیب پذیر، گفت: ۱۷ هزار واحد مسکن شهری با بهره‌مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام، آورده متقاضیان و مشارکت مردمی، طی امسال ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود.

تعیین تکلیف ۳۰ هزارواحد مسکن ملی

او ادامه داد : بنیاد مسکن علاوه بر برنامه احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی که هم‌اکنون نزدیک به ۳۰ هزار واحد آن تعیین تکلیف شده است، احداث واحدهای مسکونی شهری را با بهره مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام (ره) در برنامه دارد.

حق شناس اضافه کرد: بنیاد در احداث ۱۷ هزار مسکن شهری در سراسر کشور، با متقاضیان وارد تعامل شده و بخشی از کار انجام شده است که انتظار می رود تا پایان سال این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

او همچنین در خصوص آخرین روند احداث مسکن در طرح اقدام ملی مسکن که تحت مسئولیت بنیاد مسکن به شکل مستقیم و غیرمستقیم احداث خواهد شد، افزود: ۲۹ هزار و ۹۳۴ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تحت‌ مسئولیت بنیاد تاکنون واریز وجه داشته‌ است.

بنیاد مسکن متعهد به ساخت خانه برای حدود ۳۰ هزار نفر است

حق شناس با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در حال حاضر متعهد به احداث و تکمیل واحدهای مسکونی ملی برای ۲۹ هزار و ۹۳۴ نفر است، گفت: متقاضیانی که کمتر از ۴۰  میلیون تومان واریز کرده باشند از طرح خارج می‌شوند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یکی از مشکلاتی که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مانع ایجاد کرده و موجب کندی روند کار شده را  موضوع صدور پروانه ساختمانی دانست و خواستار ایجاد تعامل در این زمینه شد و گفت: برنامه ریزی برای ساخت  حدود ۱۴۰ هزار واحد مسکن اقدام ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و برخی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که مورد توافق با وزارت راه و شهرسازی بوده را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پذیرفته است.

دیدگاه