۲۴ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس وارد شد

  • 25 آذر 1399 - 15:11
۲۴ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس وارد شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در هشت ماه سال ۹۹ به بخش کشاورزی این استان حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال بر اثر بلایای طبیعی از جمله خشکسالی، سرمازدگی، یخبندان، سیل، توفان، تگرگ و آتش سوزی خسارت وارد شده است.

به گزارش دریافتی ایرنا، جعفر صبوری پور، سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت خسارت‌های وارده شده به بخش کشاورزی استان فارس در سال جاری که با حضور مدیر کل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: ارزش تولیدات بخش کشاورزی فارس ۴۸۰ هزار میلیارد ریال است و این میزان خسارت تاکنون به پنج درصد این تولیدات وارد شده و بی شک تا پایان سال ۹۹ این رقم افزایش می‌یابد.
وی بیان داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، سیل شانزدهم آذرماه ۹۹ به بخش کشاورزی ۶ شهرستان این استان شامل کازرون، کوه چنار، لامرد، مُهر، استهبان و فیروزآباد ۵۱۰ میلیارد ریال زیان رسانده است. 

صبوری پور، خواستار توجه بیشتر به موضوع بیمه محصولات کشاورزی و توسعه این امر شد و گفت: با وجود اینکه کمتر از سه ماه از سال زراعی جدید سپری می‌شود، بیمه محصولات زراعی راهبردی در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد افزایش داشته است. 
به گفته وی، در سال ۹۸ محصول ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر پوشش بیمه قرار گرفت و از ابتدای سال ۹۹ تا کنون چهار محصول استراتژیک گندم، جو، کلزا و چغندر در مجموع با ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است. 
صبوری پور، با اشاره به اینکه در حادثه سیل گسترده سال ۱۳۹۸ نیز دولت نسبت به خسارت دیدگان مساعدت داشته است، بیان کرد: امیدواریم هم اکنون نیز با توجه به میزان خسارت‌ها، بخشی از زیان‌های وارد آمده به کشاورزان  از محل منابع مختلف مانند اعتبارات عمرانی، تسهیلات ارزان قیمت و یا کمک بلاعوض جبران شود.

دیدگاه