راه‌اندازی ۴۸ کارخانه جدید صنایع تبدیلی و غذایی در فارس

  • 19 آذر 1399 - 13:42
راه‌اندازی ۴۸ کارخانه جدید صنایع تبدیلی و غذایی در فارس

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۴۸ کارخانه صنایع تبدیلی در این استان ایجاد شده است.

سید عبدالله جزایری افزود: بیش از ۱۵۶هزار تُن ماده خام صنایع تبدیلی و کشاورزی در این واحدها جذب شد.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس به نقل از وی افزود: قرار گرفتن این میزان از محصولات تولید شده بخش کشاورزی در پروسه فرآوری و بسته بندی، کاهش ضایعات بیش از ۴۸ هزار تن را به دنبال دارد.

جزایری بیان کرد: در سال جاری پروانه بهره برداری برای ۱۱  مورد سردخانه با ظرفیت ۱۴ هزار و ۸۰۰  تن ، ۱۸ واحد صنعتی با موضوع فعالیت بسته بندی مواد غذایی با جذب ماده خام ۲۹ هزار و ۸۲۷ تن، ۲ واحد فرآوری و بسته بندی گیاهان با جذب ماده خام یک هزار و ۹۱۰ تن و سایر واحدهای صنایع کشاورزی به تعداد ۱۷ واحد با جذب ماده خام ۱۰۹ هزار و ۵۵۹ تن صادر شد.

وی ادامه داد: صدور این تعداد پروانه بهره برداری اشتغال زایی مستقیم ۴۰۰ نفر را به دنبال داشته است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه تعهد جذب ماده خام استان فارس در سال جاری در صنعت کشاورزی به میزان ۱۶۱ هزار و ۶۰۲ تن است.

جزایری افزود: صنایع کشاورزی یکی از ارکان و حلقه های زنجیره تولید بخش کشاورزی است که علاوه بر افزایش ارزش افزوده و کاهش ضایعات،  اشتغال زایی  پایدار را به دنبال دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: توجه به صنایع کشاورزی به منظور افزایش  جذب ماده خام و ایجاد واحدهای جدید سبب می شود که چرخه تولید بخش از حالت سنتی به صنعتی تبدیل شود و ضمانت اجرایی برای افزایش درآمد بهره برداران کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

دیدگاه