حجم آب سدهای فارس به ۱۶۷۴ میلیون مترمکعب رسید

  • 17 آذر 1399 - 14:56
حجم آب سدهای فارس به ۱۶۷۴ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس بارندگی‌های حادث شده در این استان را تاکنون مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد که حجم آب ۹ سد فارس به ۱۶۷۴ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

حمیدرضا دهقانی دوشنبه ۱۷ آذر اعلام کرد: از ابتدای امسال سطح  آمادگی آب منطقه‌ای در مواجهه با سیلاب‌های ناشی از توده هوای بارشی در حوزه‌های تاسیسات آبی در حال بهره برداری شامل سدها، رودخانه‌ها، مسیل‌ها، آبراهه‌ها، کانال‌های آبی و کارگاه‌های فعال پروژه‌های عمرانی در حوزه آب افزایش یافته و هفته گذشته هم لایروبی بخشی از رودخانه‌ی سلطان آباد شیراز اجرا شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آب منطقه‌ای فارس، دهقانی گفت: خوشبختانه با اینکه میزان بارندگی‌های اخیر در استان بیشتر از بارندگی‌های کشور بوده اما مورد خاصی ماننده طغیان در حوزه‌های آبی مشاهده نشده است.

دهقانی با اشاره به میزان افزایش حجم آب سدهای استان پس از بارندگی اخیر اظهار کرد: با این بارندگی‌ها، میزان حجم آب موجود در ۹ سد استان، مجموعا به میزان ۱۶۷۴ میلیون مترمکعب رسیده که حدود ۱۱۹۵ میلیون مترمکعب آن قابل استفاده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه بیشترین حجم افزایشی آب در سدهای استان مربوط به سد درودزن است، عنوان کرد: حجم آب این سد پس از بارندگی‌های اخیر  به حدود ۵۷۰ میلیون مترمکعب رسیده است. ضمن اینکه  باید در نظر گرفت که از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱۵ آذر ماه در حدود ۵۵ میلیون مترمکعب آب این سد به منظور پایداری رودخانه کر و حقابه دریاچه بختگان رها سازی شده است. 

دهقانی در خصوص مابقی سدهای فارس که با افزایش حجم آب مواجه شده‌اند، گفت: بارندگی‌های اخیر همچنین حجم آب سد سلمان فارسی را به حدود ۷۶۹ میلیون مترمکعب رسانده است. از این میزان ، ۶۹۹ میلیون مترمکعب آن قابل استفاده است. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس حجم آب سد تنگاب فیروزآباد هم پس از این بارندگی‌ها را ۱۶ میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان حدود ۱۲ میلیون مترمکعب قابل استفاده است.

دیدگاه