جابجایی ۲۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل فارس

  • 11 آذر 1399 - 8:12
جابجایی ۲۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل فارس

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون به رغم شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های مختلف،ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فعال بود و حدود ۲۲ میلیون تن کالا در استان جا به جا کرد.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل به استناد گفته علیرضا سیاهپور بیانگر این است که این میزان کالا در قالب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار سفر به مقاصد مختلف درون و برون استانی جابه جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزود: همچنین به رغم محدودیت‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا، شاهد افزایش قابل توجه صدور بارنامه‌ها در استان بوده‌ایم.

او اظهار داشت: استان فارس با دارا بودن افزون بر ۳۶ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین باری و حمل فرآوردهای نفتی همچنین دارا بودن ۵۵ هزار راننده حرفه‌ای حمل و نقل کالا و دارای کارت هوشمند رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اضافه کرد: عمده کالاهای حمل شده طی مدت مذکور که با مشارکت ۲۶۸ شرکت حمل و نقل کالای استان به مقاصد مختلف برون استانی از جمله استان‌های هرمزگان، یزد، تهران، اصفهان و بوشهر انجام شده شامل انواع سیمان، اوره، خاک نسوز، گندم و گازوئیل است.

سیاهپور بدون بیان آمار مشخص افزود: بیشترین تناژ کالای حمل شده به ترتیب از شهرستان‌های شیراز، مرودشت، آباده، نی‌ریز، فیروزآباد و کوار و کمترین حجم جابه جایی از مبدا شهرستان های خنج، مهر و رستم بوده است.

دیدگاه