گازسوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی در فارس

  • 28 آبان 1399 - 8:59
گازسوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی در فارس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: تا کنون ۲ هزار و ۴۶۸ خودروی عمومی تاکسی و وانت بار استان که دارای شرایط بوده در این طرح ثبت نام و ۶۴ درصد آنان بصورت رایگان گاز سوز شده اند و مابقی در حال انجام است.

امیر بنی کریمی، از تداوم طرح رایگان گاز سوز کردن خودرو‌های عمومی خبرداد و گفت: خودرو‌های عمومی، تاکسی و وانت بار‌های عمومی استان که تاکنون موفق نشده اند از این طرح استفاده کنند می‌توانند با ثبت نام، خودرو خود را بصورت رایگان تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: زمینه تبدیل ۲۰۰ هزار خودرو مسابرشخصی بزودی فراهم خواهد شد و مالکان این خودرو‌ها می توانند پس از اطلاع رسانی به سایت شرکت به نشانی https://gcr.niopdc.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس ادامه داد: طرح دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی یک طرح ملی به حساب می‌آید که صرفه اقتصادی بسیار مطلوبی را برای صاحبان خودرو، مردم و کشور به ارمغان می‌آورد.

بنی کریمی، استان فارس را جزو استان‌هایی در کشور که دارای بیشترین آمار خودرو‌های بنزین سوز عمومی که قابلبت تبدیل را دارند، نام برد و گفت: ۷ گارگاه مجاز برای تبدیل و گاز سوز کردن خودرو‌های ثبت نامی در سطح استان فعال و تبدیل خودرو‌ها با استاندارد‌های لازم انجام و برای خودرو‌هایی که تبدیل می‌شوند گواهی سلامت صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از یکصد و ۵۰ هزار خودرو در استان از گاز سی ان جی استفاده می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با بیان اینکه میانگین مصرف روزانه گاز سی ان جی در استان یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب است، افزود: ۱۲۹ باب جایگاه سی ان جی با ۷۹۰ نازل در استان فارس فعال است.

دیدگاه