خدمات حضوری بانک‌های فارس برای پیشگیری از کرونا تعطیل شد

  • 23 آبان 1399 - 8:24
خدمات حضوری بانک‌های فارس برای پیشگیری از کرونا تعطیل شد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: براساس مصوبه این ستاد، دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی استان که پیش از این یک سوم بود تا سقف ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد و خدمات حضوری بانک‌های استان متوقف شد.

عبدالرضا قاسم پور پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دورکاری کارکنان باید به صورت یک روز در میان باشد تا زمینه سفر فراهم نشود و در این زمینه بیماران زمینه ای در اولویت باشند.

خدمات حضوری بانک های فارس تعطیل شد

وی ادامه داد: همچنین خدمات حضوری بانک های سراسر استان تعطیل است به شکلی که خدمات ضروری به مردم ارایه شود و مشکلی برای بخش تولید، معیشت مردم و پرداخت تسهیلات پیش نیاید.

معاون استاندار فارس گفت: بانکهای استان باید خدمات الکترونیک خود را گسترش دهند و نسبت به تقویت درگاه خدمات الکترونیکی اقدام کنند تا مردم با مشکلی مواجه نشوند.

تعطیلی عصرگاهی مشاغل غیرضرور در ۳۶ شهرستان فارس

قاسم پور در ادامه بیان کرد: فعالیت مشاغل غیرضرور در ۳۶ شهرستان استان تا ۲۰ آذرماه از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد تعطیل خواهند بود و تنها مشاغل ضروری اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: عمده اماکن، مراکز و اصناف زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش و سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند که این دستگاه ها باید بر م های خود نظارت داشته باشند و پاسخگو باشند.

تداوم تعطیلی مترو و اتوبوس در فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: براساس تصمیم این ستاد، مترو و اتوبوس نیز در سراسر استان تا پایان هفته آینده تعطیل خواهد بود.

قاسم پور افزود: همچنین برگزاری هر نوع تجمع در سراسر استان ممنوع است و با مجوز دهندگان، شرکت کنندگان، سخنرانان و برگزار کنندگان برابر ضوابط و مقررات برخورد می‌شود.

برگزاری جلسات ضروری اداری حداکثر با حضود ۱۵ شرکت کننده

معاون استاندار فارس گفت: همچنین مقرر شد در جلسات اداری ضروری که قرار است در سازمانها و دستگاههای اجرایی استان برگزار شود بیش از ۱۵ نفر حضور نداشته باشند و اگر جلسه‌ای با تعداد بیشتری برگزار شود تخلف است و با متخلفان برخورد می شود.

قاسم پور افزود: آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان همانند روال گذشته به صورت مجازی انجام شود.

تشدید نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی

وی ادامه داد: همچنین نظارت ها بر روند اجرای پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد استانی و ملی مدیریت بیماری کرونا تشدید می ‌شود.

معاون استاندار فارس گفت: همچنان باید برای بحث کمک‌های مومنانه در استان تدبیر شود و این کمک ها استمرار داشته باشد.

قاسم پور افزود: مراسم تشییع و تدفین نیز باید حداکثر با حضور ۲۰ نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در بحث طرح ردیابی و در خانه ماندن بیماران کرونایی نیز دانشگاه های علوم پزشکی با کمک دستگاه های ذیربط برنامه ریزی می کنند تا این طرح در سطح استان اجرایی شود.

دیدگاه