خیرین ۳ هزار خانه در فارس می‌سازند

  • 12 آبان 1399 - 10:49
خیرین ۳ هزار خانه در فارس می‌سازند

معاون عمرانی استانداری فارس از هدف گذاری برای ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در راستای نیاز محرومین واجد شرایط، توسط انجمن خیرین مسکن ساز استان خبر داد.

محمود رضایی دوشنبه ۱۲ آبان در حاشیه جلسه خیرین مسکن ساز، گفت: انجمن خیرین مسکن ساز فارس  از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را  آغاز  کرده و تاکنون موفق به ساخت ۱۱۴۶ واحد مسکونی در نقاط مختلف استان و واگذاری آنها به افراد واجد شرایط شده است.

وی ادامه داد: اکنون ساخت  ۶۲۵ واحدمسکونی توسط مجمع خیرین مسکن ساز در  فارس در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی ۲۵۰ واحد نیز آغاز شده است.

معاون عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد  به دنبال این هدف گذاری و برای شروع اجرای آن، به میزان اعلام آمادگی انجمن برای ساخت تعداد واحدهای مورد نظر، تخصیص زمین از سوی دولت انجام شده و در اختیار انجمن قرار خواهد گرفت.

رضایی با بیان اینکه لیست افراد واجد شرایط  برای ساخت مسکن، توسط سازمان بهزیستی تهیه و در اختیار مجمع خیرین مسکن ساز قرار می‌گیرد، گفت: انتخاب محرومین برای تامین مسکن آنها، متناسب با نیازهای جامعه هدف از گروه‌ها و افراد آسیب پذیر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا امروز محرومین دارای دو فرزند معلول  در اولویت در یافت مسکن بوده‌اند، اعلام کرد از این پس  افراد واجد شرایط بر اساس اعلام سازمان بهزیستی شناسایی و به انجمن خیرین مسکن ساز  استان معرفی می‌شوند.سکونت در محل مورد نظر خیرین برای ساخت مسکن از جمله شرایط لازم برای مشمول شدن افراد واجد شرایط است.

معاون عمرانی استانداری فارس همچنین یادآور شد:  در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن مقرر شده بخش‌هایی از راضی شهری در این طرح به ساخت مسکن محرومین  اختصاص یابد.

به گفته رضایی در همین راستا و بر اساس دسته بندی گروه‌های هدف و توزیع جغرافیایی محل سکونت آنها ، زمین‌هایی در اختیار انجمن خیرین مسکن ساز استان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد : امکان استفاده از اراضی تعریف شده برای ساخت مسکن محرومین وجود داشته و در صورت وجود متقاضی واجد شرایط ، زمین‌های مورد نظر در اختیار انجمن خیرین مسکن ساز قرار می‌گیرد تا مسکن مورد نیاز محرومین واحد شرایط ساخته شده و در اختیار آنها قرار بگیرد.

معاون عمرانی استانداری فارس انجمن خیرین مسکن ساز را سازمانی مردم نهاد و خدمتگزار افراد محروم و  بی بضاعت خواند و عنوان کرد: این تشکل مردمی با استفاده از امکانات مردم و ظرفیت نهادهای دولتی،  برای تامین سرپناه برای محرومین واحد شرایط تلاش می‌کند.

رضایی، گسترش فرهنگ نیکوکاری در امر تامین مسکن محرومین از طریق بستر سازی مناسب با رعایت احکام، ضوابط و مقرارت موجود ، سیاستگذاری و تعیین خط مشی برای عمران اراضی و فضاهای مناسب با کاربری‌های مسکونی به منظور حداکثر استفاده از آنها وتلاش برای اعتلای فرهنگ ساخت و تولید مسکن ارزان قیمت را از جمله مهمترین اهداف انجمن خیرین مسکن ساز عنوان کرد.

دیدگاه