کاهش ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ دلار

  • 29 مهر 1399 - 17:33
کاهش ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ دلار

نرخ دلار در بازارهای ایران با کاهش بیش از ۳ هزار تومانی مواجه شد.

در حالی‌که قیمت دلار آمریکا روز گذشته دوشنبه ۲۸ مهر ماه در حدود ۳۱ هزار تومان معامله می‌شد، امروز سه‌شنبه ۲۹ مهر ماه، با کاهش به حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

کانال‌های تلگرامی و وب سایت‌هایی که نرخ ارز را به صورت آنلاین گزارش می‌کنند از کاهش قیمت یورو نیز در بازارهای ایران خبر دادند. بر این اساس واحد پول مشترک اروپایی در معاملات روز سه‌شنبه تهران در حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان خرید و فروش شد. این در حالیست که یورو در آخرین ساعات قیمت گذاری روز دوشنبه حدود ۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت گذاری شده بود.

همچنین صرافی زیر نظر بانک مرکزی در اطلاعات به‌روز شده خود در خصوص قیمت ارز روز سه‌شنبه ۲۹ مهر ماه قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۲۵ هزار و ۷۰۰ و قیمت فروش آن را ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

این صرافی همچنین قیمت خرید برای یورو را ۳۱ هزار و ۲۰ تومان و فروش آن‌ را ۳۳ هزار تومان اعلام کرد.

این کاهش قیمت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای اخیر گزارش‌هایی در خصوص رفع پول‌های بلوکه شده ایران در عراق بعد از سفر رئیس بانک مرکزی ایران به بغداد منتشر شده بود.

از سوی دیگر روز گذشته عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی گفته بود «طی روزهای اخیر روزانه حدود ۱۵۰ میلیون دلار توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه شده است که در کنار منابع بانک مرکزی تأمین ارز واردات شتاب گرفته است.»

دیدگاه