تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

تسریع در ساخت بزرگراه کوهسار مهدی بارفع موانع تملکی

  • 13 مهر 1399 - 16:44
تسریع در ساخت بزرگراه کوهسار مهدی بارفع موانع تملکی

محمدهادی هاشم‌پور، معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: طرح بزرگ کوهسار مهدی «عج» در شیراز به طول ۹ کیلومتر، نقش ارزنده‌ای در کاهش ترافیک و توسعه گرشگری در کلان شهر شیراز ایفا می‌کند.

هاشم پور با اشاره به اینکه زمین لغزش منصورآباد، روند تکمیل طرح را با مدتی توقف مواجه ساخته بود، افزود: شهرداری شیراز با همراهی و همکاری اهالی، شرایط مناسبی در اجرای طرح ایجاد کرده است و روند احداث این پروژه، شتاب بیشتری یافته است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز با بیان اینکه فعال شدن عملیات اجرایی در طرح کوهسار مهدی، جز با همراهی دستگاه قضایی و همکاری مردم امکان‌پذیر نبود، اضافه کرد: حجم اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی مسیر، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است که به زودی این مانع نیز از سر راه طرح برداشته خواهد شد.

هاشم پور با تاکید مجدد بر اختصاص بودجه تملکی به طرح کوهسارادامه داد: مشکل اساسی در تملک اراضی در مسیر این پروژه، اختلاف بین مالکان که امیدواریم به زودی مرتفع و روند کار تسهیل و تسریع شود.

طرح کوهسار مهدی با طول ۹ کیلومتر یک ابر پروژه شهری از نظر حجم عملیات عمرانی و اعتباری محسوب می‌شود که تاثیرات مطلوبی دربرطرف شدن چالش‌های مختلف ترافیکی، تسهیل دسترسی و همچنین پدافند غیرعامل دارد.

دیدگاه