نام نویسی بیش از ۱۶ هزار متقاضی مسکن اقدام ملی

  • 12 مهر 1399 - 10:52
نام نویسی بیش از ۱۶ هزار متقاضی مسکن اقدام ملی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس گفت: بنیاد مسکن استان فارس عملیات ارزیابی تقاضا‌های نام نویسی برای ساخت مسکن طرح اقدام ملی را در استان آغاز کرده است و بزودی ساخت این واحد‌ها کلید می‌خورد.

محمد رسول پروری افزود: تا کنون ۱۶ هزار و ۶۶۶ متقاضی برای مسکن اقدام ملی دراین استان نام نویسی کرده و تقاضای ۱۱ هزار و ۵۳۹ نفر در فرم موسوم به استعلام سبز در کل مناطق استان بررسی شده و پاسخ داده شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۸۴۸ نفر دراستان فارس با احتساب شهر‌های جنوبی وجوه آورده متقاضیان را واریز کرده و در نوبت قرعه کشی قرار دارند، اظهارداشت: آورده متقاضیان طرح اقدام ملی دراستان فارس تا کنون با احتساب منطقه لارستان و شهر‌های جنوب ۸۹۶ میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال بوده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس از بررسی دقیق تقاضا‌های مسکن اقدام ملی در استان فارس خبر داد و ادامه داد: تا کنون تقاضای ۱۱ هزار و ۱۵۸ نفر تایید شده و ۲ هزار و ۵۱۰ تقاضا نیز در نوبت تایید قرار دارند.

پروری با بیان اینکه برای ۲ هزار و ۹۳ متقاضی تا کنون افتتاح حساب انجام شده است، اضافه کرد: طرح اقدام ملی مسکن پاسخی به تامین مسکن شهری در همه مناطق مشمول استان فارس برای اقشار مختلف و با سطوح درآمدی مختلف است و می‌تواند شرایط عادلانه را برای برخورداری از مسکن مناسب برای اقشار مختلف جامعه فراهم کند.

وی افزود: تا کنون در شهر‌های لارستان، اقلید، صفا شهر، نورآباد، نی ریز، آباده، ارسنجان، بوانات، داراب، کازرون، اردکان، اوز، خنج، گله دار، لامرد و گراش مقدمات ساخت مسکن اقدام ملی فراهم شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس جمع تقاضا‌های تثبت شده در حوزه لارستان شامل شهر‌های لار، اوز، خنج، گله دار، لامرد و گراش را نیز ۵ هزار و ۱۵۹ تقاضا اعلام کرد و افزود: دراین حوزه نیز تا کنون ۷۷۰ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال آورده متقاضیان بوده است.

پروری با بیان اینکه از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن حدود ۱۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ساخته می‌شود که مسئولیت اجرای آن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: تلاش می‌شود در سایر شهر‌های استان فارس نیز که شرایط ساخت مسکن ملی فراهم شود در فاز‌های بعدی اقدامات ثبت نام و ساخت واحد‌ها آغاز شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: میانگین متراژ هر کدام از واحد‌های در تعهد بنیاد مسکن برای ساخت در قالب طرح اقدام ملی ۸۰ متر مربع است که با محاسبه مشاعات هر کدام از واحد‌ها حدود ۱۰۰ متر مربع خواهد بود.

در بسیاری از موارد از ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی با احتساب وام باید منابع تامین شود.

پروری خاطر نشان کرد: در این طرح آورده متقاضیان متفاوات است، برنامه ریزی‌های به گونه‌ای انجام شده که رقم آورده اولیه سپرده گذاران طرح اقدام ملی مسکن که در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۴۰ میلیون تومان شود که باید به نام خود فرد متقاضی در حساب بانکی سپرده گذاری شود.

وی افزود: از سوی دیگر در خصوص نحوه تخصیص زمین به طرح های اقدام ملی مسکن در شهر‌های با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر دو گروه واگذاری در نظر گرفته شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس گفت: در واگذاری‌های ۹۹ ساله که به صورت اجاره در اختیار متقاضیان گذاشته می‌شود هزینه‌ای بابت قیمت زمین تحمیل نخواهد شد.

دیدگاه