آغاز احداث بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه فرهنگیان در شیراز

  • 09 مهر 1399 - 13:26
آغاز احداث بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه فرهنگیان در شیراز

مدیرعامل شرکت تامین مسکن فرهنگیان صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، از آغاز ساخت بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی فرهنگیان در آینده‌ای نزدیک در شیراز خبر داد.

حمیدرضا دادبان چهارشنبه ۹ مهرماه در حاشیه بازدید از دو قطعه زمین ویژه پروژه مسکن فرهنگیان در شیراز، گفت: این پروژه در دو فاز به اجرا در خواهد آمد که در فاز اول حدود ۱۶۰ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۶ هزار متر احداث خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت تامین مسکن فرهنگیان صندوق ذخیره فرهنگیان کشور همچنین گفت: در فاز دوم و با فاصله زمانی محدود نیز تعداد ۳۷۰ مسکن در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر احداث خواهد شد.

دادبان با اشاره به قرارگیری این پروژه در موقعیت مناسب، عنوان کرد: عملیات اجرایی در اسرع وقت انجام می‌شود و  مجموعا برآورد اعتبار لازم برای پروژه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که از منابع داخلی شرکت ، کمک‌های صندوق ذخیره و از پیش فروشی که به فرهنگیان خواهیم داشت، تامین منابع مالی  خواهیم کرد.

او در خصوص شرایط واگذاری نیز بیان کرد: اولویت واگذاری تحت نظر اداره کل آموزش و پرورش انجام می‌شود که حتما کسانی که واجد شرایط هستند شناسایی و ترجیحا اعضای صندوق ذخیره در اولویت اصلی هستند و سپس فرهنگیانی که حتی عضو صندوق نیستند و در نهایت هم  اگر چنان چه ظرفیت خالی بود به واجدین شرایط در حوزه استان و شیراز واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت تامین مسکن فرهنگیان صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در خصوص پروژه‌های در حال احداث مسکن فرهنگیان توسط این شرکت در سطح کشور نیز گفت: در حال حاضر ۱۰۰ واحد در پردیس کرج،۱۵۰ واحد در یزد، هزار و ۱۴۸ واحد مسکونی در مشهد و در مجموع نزدیک به ۳۰۰ هزار متر مربع زیربنای ناخالص در دستور کار است که ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده احداث انها آغاز می‌شود.

دادیان عنوان کرد: بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده توسط نمایندگان صندوق ذخیره در استانها، مناطق محروم تر در اولویت کاری برای احداث مسکن ویژه فرهنگیان توسط این شرکت هستند.

او در رابطه با تسهیلات در نظر گرفته شده ویژه فرهنگیان برای این پروژه و با تاکید بر اینکه این تسهیلات در واقع متعلق به خود مصرف کننده است، عنوان کرد: با توجه به منابع مالی موجود شرکت در بانک‌ها این امکان وجود دارد که با کمک استان‌ها وام‌هایی به شرکت اختصاص داده شود که هزینه خود پروژه خواهد شد و پس از اتمام وام به مالک منتقل می‌شود.

دادبان با تاکید بر لزوم اعتمادسازی و با تاکید بر اینکه  شرکت و صندوق ذخیره فرهنگیان هیچ منافعی در رابطه با فروش برای خود در نظر نگرفته است، گفت: تا حدی که بتوانیم سقف اول و دوم را بزنیم از منابع خود استفاده می‌کنیم و واگذاری‌ها هم با قیمت‌های کارشناسی شده  است و ما فقط هزینه‌های تمام شده را به اضافه یک درصد ضریب مدیریت پیمان اعمال می‌کنیم که مطمئنا از قیمت‌های کارشناسی ساختمان‌های اطراف پایین تر خواهد بود.

دیدگاه