تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

انعقاد تفاهم‌نامه نحوه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی استاندارد در شیراز

  • 06 مهر 1399 - 16:31
انعقاد تفاهم‌نامه نحوه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی استاندارد در شیراز

تفاهم‌نامه هشت جانبه نحوه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد با هدف کاهش حاشیه بازار عرضه در شورای اسلامی شهر شیراز منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در جهت اجرایی کردن نامه هیأت وزیران در زمینه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد تفاهم‌نامه بین بخشی فی‌مابین شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری شیراز، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعاون روستایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس منعقد شد.

بر پایه این گزارش، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: تفاهم‌نامه هشت‌جانبه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد در جهت ارتقای سطح دسترسی و سلامت شهروندان و کاهش حاشیه بازار عرضه مستقیم ۱۵ محصول کشاورزی از تولید تا عرضه منعقد شد.

علی ناصری عنوان داشت: طی دو هفته آینده شیوه‌نامه اجرایی تفاهم‌نامه مذکور با حضور ادارات مرتبط تهیه شده و به زودی شاهد راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم کشاورزی گواهی شده و استاندارد و حذف واسطه‌گری و دلالی در شیراز خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار است که در کلان شهر شیراز شاهد چنین رویدادی با مشارکت ۸ سازمان خواهیم بود اظهار امیدواری کرد که این اقدام گروهی لبخند رضایت مردم شیراز را به همراه داشته باشد.

این تفاهم نامه با هدف عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد، به منظور ارتقای سطح دسترسی و سلامت شهروندان و کاهش حاشیه بازار در بازارچه‌های عرضه ارزاق عمومی شهرداری شیراز با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و شرکت‌های تولیدی و توزیعی بخش کشاورزی دارای گواهی‌ها و مجوزهای قانونی منعقد شد.

دیدگاه