افزایش ۲.۵ برابری جذب سرمایه‌گذاری خارجی در فارس

  • 20 مرداد 1399 - 11:36
افزایش ۲.۵ برابری جذب سرمایه‌گذاری خارجی در فارس

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان فارس گفت: از ابتدای فروردین‌ماه تا اواسط مردادماه ۹۹ میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۲ و نیم برابری داشته است.

بابک دایی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت مذکور و با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، افزون بر ۴۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری در استان جذب شده است.

او ادامه داد: استان فارس در این زمینه در بین سایر استان‌های کشور در رتبه نخست قرار دارد و موفق شده این طرح‌های سرمایه‌گذاری را به تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی برساند.

وی بیان کرد: این در حالی است که در ۱۲ ماه سال گذشته فقط ۱۸۱ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان داشتیم در حالی که امسال ظرف مدت چهار و نیم ماه حدود ۲ و نیم برابر ۱۲ ماه پارسال جذب سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان فارس اظهار داشت: امیدواریم با توجه به اشتغالزایی این سرمایه‌گذاری‌ها، بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را به ویژه در حوزه اشتغال جوانان حل کنیم.

دایی افزود: چنین طرح‌هایی به ویژه در سال جهش تولید که نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم به علاوه بر کمکی که به سرمایه‌گذاری‌های گذشته می‌کند، تقویت حوزه تولید را نیز به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری و همدلی که در بین مسئولان استان وجود دارد و با کمک رسانه‌ها بتوانیم به بهبود معیشت مردم و ثبات اقتصادی و توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم.

دیدگاه