تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

آسفالت ۳ میلیون متر مربع معابر شیراز

  • 12 مرداد 1399 - 12:43
آسفالت ۳ میلیون متر مربع معابر شیراز

اسماعیل صالحی، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: تا پایان امسال آسفالت ۳ میلیون مترمربع از معابر شیراز نوسازی و بهسازی می‌شود.

صالحی گفت: در شهر‌هایی که مسیر توسعه خدمات شهری را به شکل مداوم طی می‌کنند و همواره با برنامه‌های مختلف دستگاه‌های خدمات رسانی اجرایی، نظیر آب، برق، گاز و مخابرات مواجه‌اند، اجرای طرح آسفالت معابر بسیار دشوار است.

معاون شهرداری شیراز با یادآوری اینکه بهترین زمان برای آسفالت معابر، نیمه فصل بهار تا پایان تابستان است، گفت: در این فرصت کوتاه، سطحی وسیع را باید با برنامه‌ریزی دقیق، زیر پوشش آسفالت ببریم حال آنکه به لحاظ امکانات لجستیکی، تامین مصالح و اعتبار مورد نیاز، محدودیت‌هایی وجود داشته و دارد.

مهندس صالحی با بیان اینکه در چهار ماه اول امسال بیش از سال‌های ۹۷ و ۹۸ آسفالت معابر در شیراز انجام شده است، گفت:سال ۹۷ حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت در شیراز اجرا شده بود.

معاون شهرداری شیراز این میزان در سال ۹۸ را حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع اعلام و اضافه کرد: حجم کار انجام شده در۴ ماه اول امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع بوده است.

برابر آمار ارائه شده از سوی شهرداری، از ابتدای خرداد عملیات آسفالت معابر شیراز آغاز شده و تاکنون حدود یک میلیون مترمربع زیر پوشش این طرح قرار گرفته و تا پایان شهریورماه قرار است این حجم به ۲ برابر افزایش یافته و پایان سال آسفالت سه میلیون مترمربع از معابر اصلی و فرعی شیراز نوسازی و تجدید شود. هزینه اعلام شده برای هر مترمربع آسفالت در شیراز بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان بوده است.

دیدگاه