استاندار فارس: راه‌آهن اقلید – یزد موجب تحول در شمال استان خواهد شد

  • 30 خرداد 1399 - 16:59
استاندار فارس: راه‌آهن اقلید – یزد موجب تحول در شمال استان خواهد شد

استاندار فارس گفت: راه‌آهن اقلید – یزد در کنار آزاد راه شیراز – اصفهان، موجب تحولی عظیم در مناطق شمالی این استان از جمله شهرستان اقلید خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی، پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه خود به اقلید در نشست شورای شورای اداری این شهرستان افزود: این طرح (راه‌آهن اقلید – یزد) تاکنون افزون بر ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است.

وی، با اشاره به توانمندی‌های مناطق شمالی استان ادامه داد: اقلیم مناسب و نیروی انسانی با انگیزه از جمله توانمندی‌های اقلید به شمار می‌رود.

استاندار فارس، همچنین تقویت گردشگری را از جمله اولویت‌های مهم در توسعه شهرستان اقلید دانست و بیان کرد: گرایش به کشت‌های نوین و بهره‌وری در دامپروری نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن ایجاد صنایع تبدیلی هم ضروری است.

‌رحیمی، از محدودیت منابع آب به عنوان یکی از مشکلات شهرستان اقلید نام برد و اظهار داشت: باید متناسب با اعتبارتی که در اختیار داریم برای رفع محدودیت‌ها و مشکلات موجود گام برداریم.

استاندار فارس همچنین در حاشیه بهره‌برداری از طرح گازرسانی به هشت روستاهای بخش حسن آباد شهرستان اقلید نیز گفت: کوشش دولت تدبیر و امید همواره گسترش هر چه بیشتر خدمات و رسیدگی به مناطق محروم بوده است.

رحیمی اضافه کرد: با وجود مواجه کشور با مشکلات و تحریم‌های ظالمانه اما شاهد هستیم که روند خدمات رسانی به مردم به ویژه مناطق محروم همچنان ادامه دارد.

وی بیان داشت: از جمله اقدامات دولت، گازرسانی به مناطق روستایی بوده که از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون تعداد روستاهای بهره‌مند از مزایای گاز طبیعی از ۶۰۰ روستا به ۲ هزار روستا رسیده است.

با اتمام طرح گازرسانی به هشت روستای امامزاده اسماعیل، بکان، آردکپان، قتلو، صفی‌خانی، اسلام آباد، عباس آباد و ایگدر در بخش حسن آباد شهرستان اقلید، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان سردسیری از موهبت گاز طبیعی برخوردار شده و این منطقه با ضریب نفوذ صد در صدی به عنوان شهرستان سبز به لحاظ گازرسانی معرفی شد. برای اجرای این طرح‌ها، ۱۱۲ هزار متر لوله‌گذاری فلزی و پلی‌اتیلن و یک ایستگاه کاهش فشار نصب و در مجموع ۳۱۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین با بهره برداری از این طرح‌ها یک هزار و ۵۰۰ خانوار در دورترین روستاهای شهرستان اقلید از این انرژی ارزان و پاک بهره‌مند شدند.

افزون بر این با حضور استاندار فارس، عملیات اجرایی فاز سه جاده طریق‌الرضا به طول ۲۲ و نیم کیلومتر با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال در شهرستان اقلید آغاز شد.

۱۵ و نیم کیلومتر از این طرح در حد فاصل تیمارگون – آسپاس اجرا خواهد شد و هفت کیلومتر نیز شامل بهسازی محور قدیم سورمق – اقلید می‌شود.

استاندار فارس در سفر یک روزه خود به شهرستان اقلید، یک واحد تولیدی آب معدنی را نیز در این شهرستان افتتاح کرد. برای اجرای این طرح که به طور مستقیم ۴۰ فرصت شغلی ایجاد کرده، ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

دیدگاه