تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

اتاق اصناف: ضرر تعطیلی واحدهای صنفی ماهانه ۲۶ هزار میلیارد تومان است

  • 17 خرداد 1399 - 11:15
اتاق اصناف: ضرر تعطیلی واحدهای صنفی ماهانه ۲۶ هزار میلیارد تومان است

هوشیار فقیهی، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران، اعلام کرد: «خسارت ماهانه تعطیلات ناشی از کرونا برای واحدهای صنفی بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است.»

فقیهی، روز جمعه ۱۶ خرداد، به ایسنا گفت: «حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در بخش‌های غیرمشمول و حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در بخش‌های مشمول دریافت تسهیلات شاغل هستند.»

او ادامه داد: «۵۷ گروه از اصناف برای اینکه مشمول دریافت تسهیلات و حمایت‌های دولتی شوند، از سوی اتاق اصناف شناسایی شده بود. در حال حاضر ۲۵ رسته از این ۵۷ گروه برای دریافت تسهیلات با سود ۱۲ درصد از سوی دولت انتخاب شدند که کافی‌شاپ‌ها، تالارها، آرایشگاه‌ها، واحدهای پوشاک و کیف و کفش از جمله آنها بودند.»

به گفته او بر اساس برآوردها، هزینه ماهانه اداره کردن ۲۵ رسته یاد شده ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. هزینه ماهانه اداره کردن یا خسارت وارد شده به ۳۲ گروه دیگر هم ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون برای آن‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.

پیشتر علی ربیعی، سخنگوی دولت اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در این کشور تاکنون «فقط ۱۳ رسته محاسبه شده را با ۱۰۸ هزار میلیارد تومان کسری درآمد» مواجه کرده است.

ربیعی، روز دوشنبه ۱۲ خرداد، در یک نشست خبری در این زمینه گفته بود: «در اسفند سال گذشته ۶۵ هزار میلیارد تومان و در فروردین امسال حداقل ۴۳ هزار میلیارد تومان کسب‌وکارهای ما آسیب دیده است.»

دیدگاه