رئیس سازمان برنامه‌وبودجه: کشور شدیدترین دوران مالی را تجربه می کند

  • 08 خرداد 1399 - 8:51
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه: کشور شدیدترین دوران مالی را تجربه می کند

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه کشور یکی از شدیدترین و پرمضیقه ترین دوران مالی خودش را تجربه می کند، گفت: هیچ پروژه عمرانی را به خاطر بودجه متوقف نکرده ایم و طبق زمان بندی پیش می رود.

نوبخت در حاشیه بازدید از قطعه پیربازار راه آهن رشت – انزلی خاظرنشان کرد: هنر دولت این است که با اولویت بندی و تخصیص بهینه اعتبارات عمل کند و با صرفه جویی در بخش جاری، نسبت به پرداخت های پرسنلی واقعیت ها را در نظر بگیرد.

نوبخت با اشاره به عدم افزایش سقف بودجه دولت طی سال گذشته و امسال، تصریح کرد: طرح های عمرانی نیمه کاره فراوانی داریم و لذا با اولویت بندی طرح های قابل بهره برداری در سال ۹۹ و طرح های مهم، اعتبارات لازم را تخصیص خواهیم داد تا مردم از رفاه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته بخشی از اعتبارات عمرانی را به صورت اسناد خزانه و اوراق مالی به پیمانکاران می دادیم، عنوان کرد: امسال دولت اسناد و اوراق را در بازارهای سرمایه به ریال تبدیل می کند تا با پرداخت های ریالی به پیمانکاران سرعت اجرای طرح ها را بالا ببرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، از ابلاغ تخصیص بیش از ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به خزانه خبر داد و اضافه کرد: این تخصیص اعتبار برای طرح های عمرانی در این موقع از سال در تاریخ بودجه ریزی کشور وجود نداشته است.

دیدگاه