مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ۱۱ شهرستان فارس

  • 06 خرداد 1399 - 7:25
مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ۱۱ شهرستان فارس

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ۱۱ شهرستان این استان که همجوار با استان‌های هرمزگان و بوشهر هستند، در حال انجام است.

محمد مهدی قاسمی، عصر دوشنبه ۵ خرداد در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی و باغ‌های بخش فورگ شهرستان داراب در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط وزش باد در استان‌های هرمزگان و بوشهر، امکان هجوم ملخ‌ها به شهرستان‌های جنوب استان فارس و از جمله داراب نیز وجود دارد و به همین سبب کشاورزان و همه ادوات کشاورزی آماده هستند که به محض هجوم این آفت، مقابله موثر با آنها انجام شود.

وی اظهار داشت: در صورتی که میزان هجوم این آفت به حدی باشد که امکانات دستی و زمینی پاسخگوی مقابله با آنها نباشد، امکان حضور هواپیمای سمپاش در همه باندهای فرودگاهی شهرستان‌های جنوبی استان فارس از جمله داراب وجود دارد و به صورت هوایی برای مقابله با آن اقدام خواهیم کرد.  

قاسمی ادامه داد: با وجود هجوم ملخ‌های صحرایی به اراضی کشاورزی و باغ‌های بخش فورگ شهرستان داراب اما اقدام به موقع کشاورزان و استفاده کارکنان جهاد کشاورزی این بخش از ادوات و امکانات موجود برای مقابله با این آفت، موجب شد خسارت چندانی به مزارع و باغ‌ها وارد نشود.

منتخب مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز که در این بازدید حضور داشت، گفت: هجوم ملخ‌های صحرایی در جنوب کشور بر کسی پوشیده نیست و متاسفانه یکی از نقاط و کانون‌های آلوده بخش فورگ شهرستان داراب است که با حضور به موقع کارشناسان حفظ نباتات، همکاری و مشارکت مسوولان و مردم در چند مرحله مبارزه با این آفت صورت گرفت و توانستیم بر این معضل غلبه کنیم.
محمد جواد عسکری بیان داشت: از مردم شهرستان داراب به ویژه بخش فورگ انتظار داریم همچنان هوشمندانه مراقب هجوم این ملخ‌ها باشند زیرا بر اساس پیش‌بینی کارشناسان بدون تردید مراحل بعدی هجوم این آفت در این منطقه رخ خواهد داد.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها به ۱۵سانتی و در زمره مضرترین آفات نباتی به شمار می‌آیند.

دیدگاه