«تکمیل رینگ بزرگراهی شیراز در روزهای آینده»

  • 02 خرداد 1399 - 10:49
«تکمیل رینگ بزرگراهی شیراز در روزهای آینده»

اسماعیل صالحی، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: رینگ بزرگراهی شیراز طی روزهای آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز، اسماعیل صالحی با اشاره به وقفه‌ ناخواسته‌ای که به دلیل شیوع کروناویروس در روند اجرای طرح‌های عمرانی شیراز ایجاد شد، گفت: طی روزهای آینده پروژه‌های تکمیل کننده رینگ جدید ترافیکی جنوب غرب شیراز به بهره برداری می رسد.

وی افزود: تقاطع سه سطحی استاد بهمن بیگی، بزرگراه مهندسان(مهدیه) و تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی این رینگ جدید را زیر بار ترافیک می برد.

معاون شهرداری شیراز ادامه داد: سطح اول تقاطع سه سطحی بهمن بیگی در ورودی شهر از سمت دشت ارژن (جنوب شیراز) با بیش از یک کیلومتر پل‌سازی هدایت ترافیک را در بلوار امیرکبیر به سمت شمال و بزرگراه جدید مهندسین به سمت غرب تقسیم می کند.

وی افزود: بزرگراه مهندسان با ۵۵ متر عرض و ۲ هزار و ۲۰۰ متر طول و دارا بودن دوربرگردان غیرهمسطح، به صورت ایمن ترافیک را به سمت تقاطع چندسطحی شهید رودکی هدایت می کند؛ و این تقاطع ترافیک را به سمت شرق، شمال و غرب تقسیم می‌کند.

صالحی با بیان اینکه این طرح، ترافیک خودورهای عبوری و سنگین را از بلوار امیرکبیر کاهش می‌دهد خاطرنشان کرد: برای احداث این طرح‌های بزرگراهی و پل‌سازی رقم قابل توجهی در تملک و اجرا و جابجایی تاسیسات متعدد شهری هزینه شده است.

معاون عمرانی شهرداری شیراز افزود: جابجایی تاسیسات گاز، آب، فاضلاب، برق، فیبرنوری و تملک املاک مورد مسیر زمان بر بوده و هزینه های مالی متعددی را به خود اختصاص می دهد.

دیدگاه