۱۰۰ میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی شیراز اختصاص داده می‌شود

  • 20 بهمن 1398 - 19:04
۱۰۰ میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی شیراز اختصاص داده می‌شود

شهردار شیراز اعلام کرد: سال ۹۹، سال رونق و تحول در بافت تاریخی است و در این راستا ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای احیای این بافت ارزشمند اختصاص داده شده است.

مهندس اسکندرپور اقدامات و پروژه‌های احیای و بازآفرینی بافت تاریخی را از دهها پروژه عمرانی در شهر شیراز مهمتر دانست و افزود: این پروژه‌ها برای بافت تاریخی و شهر شیراز ارزش افزوده ایجاد می‌کند و شیرازی که گردشگران برای دیدن آن می‌آیند، بافت تاریخی و فرهنگی به همراه آثار تاریخی و گذرهای زیبایش است.

مهندس اسکندرپور بافت تاریخی شیراز را بهشت سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: به منظور حمایت از سرمایه گذاران در بافت تاریخی و فرهنگی به عنوان موتور محرک گردشگری هیچگونه عوارضی از  افرادی که در قصد سرمایه گذاری در قالب پروژه‌های گردشگری همچون هتل و رستوران و حتی بهسازی بافت مسکونی دارند، دریافت نمی‌کنیم, صدور پروانه توسط شهرداری نیز رایگان است.

وی با تاکید بر این مطلب که با اجرای پروژه‌های گردشگری و فرهنگی شاهد افزایش ارزش افزوده بافت‌های مسکونی در بافت تاریخی شیراز  هستیم، عنوان کرد: با احیای گذر تاریخی نارنجستان شاهد افزایش قیمت املاک در این محدوده و افزایش سکونت شهروندان در بافت هستیم و هدف شهرداری نیز این است که بافت تاریخی از سکنه اصلی خود خالی نشود.

دیدگاه