انتقاد از شفاف نبودن قیمت‌گذاری میوه‌ها در میدان میوه و تره‌بار شیراز

  • 20 بهمن 1398 - 19:01
انتقاد از شفاف نبودن قیمت‌گذاری میوه‌ها در میدان میوه و تره‌بار شیراز

عبدالرزاق موسوی رییس شورای شهر شیراز گفت: روزانه حدود سه تا ۶ هزار تن محصول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار این شهر عرضه می‌شود که اطلاعات دقیقی از نحوه ارایه و قیمت‌گذاری آن در دست نیست زیرا بخش عظیمی از شبکه توزیع، انحصاری است و با حضور واسطه‌های زیاد صورت می‌گیرد.

عبدالرزاق موسوی، یکشنبه ۲۰ بهمن در حاشیه بازدید از تنها میدان میوه و تره‌بار شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین و تنها مصوبه شورای انقلاب، برای میدان میوه و تره‌بار صادر شد، اظهار داشت: کنترل مایحتاج عمومی همواره باید در اختیار دولت و حاکمیت باشد و به همین سبب پرداخت یارانه‎ها با هدف حمایت دولت از مردم صورت می‌گیرد.

وی، شرایط کنونی کشور را برای تامین مایحتاج عمومی و کنترل قیمت‌ها، دشوار توصیف کرد و گفت: برای کاهش و تثبیت قیمت‌ها و افزایش سطح دسترسی شهروندان به این نوع محصولات، شورای اسلامی شهر شیراز همه دستگاه‌ها را به همکاری فراخوانده است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از وضعیت موجود در عرضه میوه و تره‌بار شیراز، بیان داشت: در این شهر هیچ شبکه مشخصی برای رساندن محصول تولیدی بدون واسطه به دست مصرف کننده وجود ندارد که این موضوع مشکلات زیادی را در پی داشته است.

موسوی ادامه داد: باید به دنبال راهکاری باشیم که به وسیله آن در آستانه عید نوروز، محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به سهولت در اختیار شهروندان قرار گیرد و به همین سبب به سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های ‌کشاورزی شهرداری شیراز ماموریت داده شد که مشکلات و موانع موجود در این زمینه را در قالب گزارش مشخص و به شورای اسلامی شهر شیراز گزارش کند.

وی، با تاکید بر اینکه در عرضه میوه و محصولات صیفی، علاوه بر قیمت، کیفیت محصولات نیز باید کنترل شود، گفت: عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در میدان‌های مشخص، می‌تواند ضمن کوتاه کردن دست دلالان به افزایش کیفیت محصول و کاهش قیمت‌ها نیز کمک کرده و موجب رضایت شهروندان شود.

موسوی، توزیع ارزاق عمومی را بخشی از وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا برشمرد و بیان داشت: میدان‌های میوه و تره‌بار یکی از مکان‌هایی است که در آن شعار شورای پنجم مبنی بر کاهش قیمت خدمات و افزایش کیفیت، قابل تحقق است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز، همچنین تامین زیرساخت‌های نگهداری محصولات باغی مانند سردخانه‌ها و سیستم‌های بسته‌بندی را عاملی برای افزایش سطح دسترسی مردم به کالاها و کاهش قیمت‌ها دانست و گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌تواند فراوانی محصول را در فصول خاص که تولید و عرضه کاهش دارد، تضمین کرده و مانع هدر رفت محصولات تولیدی شود.

دیدگاه