۱۰ تشکل کارگری ایران: تورم رمق زندگی مردم را گرفته است

  • 13 بهمن 1398 - 12:49
۱۰ تشکل کارگری ایران: تورم رمق زندگی مردم را گرفته است

۱۰ تشکل کارگری در ایران با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن اشاره به تنگناهای معیشتی اقشار مختلف کشور گفته اند تورم «بالای ۴۰ درصد» رمق را از زندگی عموم مردم زحمتکش و محروم گرفته است.

در این بیانیه که روز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ در خبرگزاری ایلنا منتشر شده، آمده: «وجود تورم بالای ۴۰ درصد در نیمه اول سال جاری رمق زندگی را از کارگران، معلمان، بازنشستگان، بیکاران و کلیه مزد بگیران کم درآمد و عموم مردم زحمتکش و محروم فراتر از سال‌های گذشته گرفته بود تا اینکه شب ۲۴ آبان ۹۸ دولت برای جبران کسری بودجه قیمت بنزین را سه برابر افزایش داد.»

تشکل‌های امضاکننده این بیانیه همچنین ضمن اشاره به برآورد کارشناسی ۹ میلیون تومان هزینه برای «سبد معیشت خانوار» خواستار تعیین حداقل دستمزد و حقوق ماهیانه مزدبگیران بر اساس آن شدند.

«پرداخت بودجه کافی برای پرداخت بیمه‌بیکاری به همه بیکاران»، «‌تامین زندگی کودکان کار» و «درمان مناسب و رایگان» از دیگر خواسته‌های مطرح شده در این بیانیه است.

این بیانیه از سوی تشکل‌های مستقل کارگران و بازنشستگان امضا شده است.

پیشتر مرکز آمار ایران با انتشار شاخص قیمت مصرف کننده براساس دهک‌های هزینه‌ای تایید کرده بود که قدرت خرید همه دهک‌های جامعه در ماه‌های اخیر کاهش یافته است.

دیدگاه