۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان؛ حداقل دستمزد کارگری برای زندگی در شیراز

  • 12 بهمن 1398 - 20:57
۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان؛ حداقل دستمزد کارگری برای زندگی در شیراز

مهرزاد مویدی، عضو شورای عالی کار می‌گوید دریافتی یک خانواده چهار نفره کارگری در شیراز بدون خودرو و تفریح بایستی حداقل چهار میلیون و هشتصد هزار تومان باشد اما این رقم پرداخت نمی‌شود.

عضو شورای عالی کار در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا با اشاره به اینکه بعضی از کارمندان در کنار حقوق دریافتی خود، از امتیازاتی مانند کارت‌های استخر و رستوران‌های تخفیف دار بهره مند هستند، تصریح کرد: بعضی از اقشار جامعه در کنار حقوق ۲ تا ۳ میلیون تومانی خود، امتیازات مناسب و پوشش‌های دولتی را نیز به همراه دارند که در کنار آن باعث می‌شود بسیاری از کم و کاستی‌های زندگی‌شان تأمین شود.

مویدی در ادامه با اشاره به اینکه سهم کارگران از رفاه کشور هیچ و ناچیز است، گفت: بسیاری از کارفرماها و دولتی‌ها بر این باورند که این حقوق کفاف زندگی کارگران را می‌دهد، اما با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که سهم کارگران و جامعه کارگری از امتیازات دولتی، هیچ است.

عضو شورای عالی کار افزود: قیمت کالا از سال گذشته تاکنون افزایش سه برابری داشته و جامعه کارگری نیز انتظار دارد که میزان حقوق و دستمزدشان در سال آینده حدود دو برابر افزایش یابد.

مهرزاد مویدی گفت: در حال حاضر مسئولان و دولتمردان بر این باورند که کاهش حقوق کارگر راهکار اصلی برای مشکلات اقتصادی کشور است.

افزون بر سطح درآمد پایین کارگران، در موارد زیادی نیز پرداخت دستمزد کارگران یا با تأخیر مواجه می‌شود و یا این‌که کارگران به دلیل قراردادهای موقت از کار اخراج می‌شوند.

دیدگاه