“نیاز متروی شیراز به افزایش تعداد واگن”

  • 13 مهر 1398 - 18:10
“نیاز متروی شیراز به افزایش تعداد واگن”

شهردار شیراز نیاز به تخصیص واگن‌های جدید به خط یک متروی این کلانشهر را تایید کرد و خواستار همراهی و مساعدت وزارت کشور برای تامین حداقل یک رام قطار شامل پنج واگن برای این خط قطار شهری به عنوان یک خواسته مردمی شد.

طی ماه‌های اخیر و با افزایش تعداد ایستگاه‌های خط یک متروی شیراز، شاهد افزایش تعداد مسافران و روند رو به رشد استقبال مردم این کلانشهر از این شیوه حمل و نقل عمومی شده است.

براساس آخرین اخبار اعلامی از سوی قطار شهری شیراز، از ابتدای مهرماه و با توجه به آغاز فصل جدید تحصیلی، شاهد رشد قابل توجه تعداد مسافران خط یک مترو در این کلانشهر بوده‌ایم بطوریکه روزانه قریب به یکصد هزار مسافر با این شیوه حمل و نقلی، در شهر جا به جا می‌شوند.

برخی شهروندان شیراز در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده‌اند که افزایش تعداد مسافران خط یک موجب شده تمام صندلی‌های موجود قطارها در یکی دو ایستگاه اول تکمیل شود.

بسیاری از مسافران مترو در شیراز خواستار افزایش تعداد واگن‌ها و کاهش فاصله حرکتی قطار برای کاهش تراکم مسافر در هر سفر شده‌اند.

حیدر اسکندرپور در حاشیه بازدید معاون وزیر کشور از روند اجرای خط دوم مترو شیراز، گفت: با هدف بهبود خدمت رسانی مترو به شهروندان، نیازمند تخصیص حداقل یک رام قطار به خط یک هستیم.

او گفت: خواسته من از معاون توسعه عمران شهری و روستایی وزیر کشور این است که از چهار قطار مترویی خریداری شده حداقل یک قطار به شیراز اختصاص یابد.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی خط دو قطار شهری شیراز نیازمند یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی است که این میزان با فروش اوراق مشارکت محقق شده است. همچنین برای خرید واگن ها و تجهیزات به ۲۳ میلیون یورو اعتبار ارزی نیاز داریم که این امر نیازمند توجه ویژه دولت است.

وی در بازدید از تونل در حال احداث خط دو قطار شهری نیز عنوان کرد: تلاش داریم با همت مضاعف کارگران و مهندسان  حفاری تونل های خط دو قطار شهری را در سال جاری به اتمام برسانیم و سال آینده فاز نخست خط دو قطار شهری شیراز با سه ایستگاه به بهره برداری برسد.

شهردار شیراز تکمیل خطوط مترو را نیازمند عزمی همگانی دانست و اضافه کرد: امسال خط ۳ قطار شهری شیراز با عنوان ادامه خط یک در لایحه بودجه آمده است و ضروری است نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار ببندند.

اسکندرپور همچنین خواستار اصلاح ساختار سازمانی شهرداری شد و افزود: برخی از سازمان های شهرداری همچون قطارشهری، عمران، حمل و نقل مسافر در صورت اصلاح ساختاری می توانند درآمدزایی داشته باشند و از ظرفیت درآمدی آنها استفاده کرد.

دیدگاه