خرید گندم از کشاورزان فارس به ۵۰۰ هزار تن رسید

  • 11 تیر 1398 - 8:02
خرید گندم از کشاورزان فارس به ۵۰۰ هزار تن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاکنون کشاورزان بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را به ۱۱۱ مرکز خرید شرکت بازرگانی دولتی غله، یا شرکت تعاونی های سراسر استان تحویل داده اند.

محمد مهدی قاسمی روز دوشنبه با بیان اینکه ۸۳ درصد از بهای گندم معادل ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و هیچ گونه مشکلی به لحاظ خرید وجود ندارد، افزود: بهای گندم تحویلی از یک هفته تا ۱۰ روز پس از تحویل به کشاورزان پرداخت شده که این موضوع نسبت به سال گذشته با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

قاسمی به کاهش آفات و بیماری‌ها و افزایش تولید گندم بر اثر بارندگی‌های مناسب در سال زراعی جاری در استان فارس اشاره کرد و گفت: سن‌زدگی گندم بسیار ناچیز و قابل اغماض بود و علاوه بر تأثیر شرایط آب و هوایی مناسب مبارزه با این آفت به خوبی صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: در سال جاری در این استان سطح زیر کشت گندم آبی حدود ۲۶۰ هزار هکتار و گندم دیم ۱۳۵ هزار هکتار بود و پیش‌بینی می‌شود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم که اگر این هدف محقق شود نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را خواهیم داشت.

قیمت پیشنهادی خرید گندم معمولی هر کیلوگرم هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.شهرستان‌های مرودشت، شیراز، داراب، فسا و فیروزآباد بیشترین سطح زیر کشت گندم را در استان فارس به خود اختصاص داده اند.

دیدگاه