سریعترین اینترنت جهان در کره جنوبی

  • 27 اسفند 1395 - 22:30
سریعترین اینترنت جهان در کره جنوبی

آکامای (شرکت عرضه کننده ی محتوا از طریق اینترنت) در تازه ترین گزارش خود، رده بندی جدید کشورهای جهان بر اساس سرعت اینترنت را به تازگی منتشر کرده است.

به گزارش یورو نیوز، طبق تحقیقات بعمل آمده در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶، کره جنوبی کماکان با در اختیار داشتن سرعت میانگین ۲۶.۱ مگابایت بر ثانیه سریعترین اینترنت جهان را دارا بوده است.

در میان کشورهای اروپایی نروژ و سوئد بترتیب با میانگین سرعت ۲۳.۶ و ۲۲.۸ مگابایت بر ثانیه رتبه های اول و دوم اروپا و دوم و سوم جهان را بالاتر از هنگ کنگ (۲۱.۹) در اختیار دارند.

کشورهای سوییس، دانمارک، فنلاند، سنگاپور، ژاپن و هلند هم فهرست ده کشور برتر جهان را از نظر سرعت اینترنت کامل می کنند.

این در حالیست که در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا کشورهای کنیا و اسرائیل بترتیب با سرعت ۱۵ و ۱۴.۴ مگابایت بر ثانیه رتبه های ۲۳ و ۲۷ جهان را از آن خود کرده اند و این در حالیست که ایران با سرعت متوسط ۴.۱ مگابایت بر ثانیه در جایگاه ۱۱۳ دنیا قرار دارد.

در این طبقه بندی قبرس با سرعت ۷.۱ مگابایت بر ثانیه بدترین کشور اروپایی است و کشورهای یونان (۷.۵)، کرواسی (۸.۲)، ایتالیا (۸.۷) و فرانسه (۱۰) با کمی فاصله بالاتر از قبرس جای گرفته اند.

سرعت اینترنت تلفن های همراه و گوشی های هوشمند

بالاترین جایگاه اتصالات سیار در جهان به بریتانیا با سرعت میانگین ۲۶.۸ مگابایت بر ثانیه تعلق دارد. ونزوئلا از این حیث با سرعت میانگین ۲.۹ مگابایت بر ثانیه بدترین جایگاه را در بین کشورهای مورد مطالعه به خود اختصاص داده است.

این در حالیست که سرعت اتصالات سیار در امارات متحده عربی به ۱۷.۲ مگابایت بر ثانیه می رسد. این میزان در استرالیا ۱۳.۸ و در آمریکا و کانادا ۱۰.۳ مگابایت بر ثانیه تخمین زده می شد.

دیدگاه