۶۴ درصد از زنان بیکار و ۳۲ درصد از مردان بیکار در فارس تحصیلات دانشگاهی دارند

  • 25 بهمن 1396 - 3:27
۶۴ درصد از زنان بیکار و ۳۲ درصد از مردان بیکار در فارس تحصیلات دانشگاهی دارند

آمارهای سال ۱۳۹۵ نشان می دهد که ۶۴٫۱ درصد از زنان بیکار و ۳۲٫۴ درصد از مردان بیکار در استان فارس دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

بر پایه این آمارها به طور میانگین، ۴۲٫۷ درصد از زنان و مردان که در استان فارس بیکار هستند، تحصیلات دانشگاهی دارند. این نرخ بیکاری در کشور ۳۸٫۱ درصد است. استان فارس در بیکاری افراد دارای تحصیلات دانشگاهی در رتبه هفتم کشور است.

فارس همچنین از نظر آمار بیکاری زنان دارای تحصیلات دانشگاهی در رتبه هشتم کشوری و از نظر آمار بیکاری مردان دارای تحصیلات دانشگاهی هم در رتبه هشتم کشوری است.

بسیاری از صاحب‌نظران بر این عقیده‌اند که جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در بازاررکار منوط به داشتن توانایی و ویژگی‌هایی است که بخشی از آنها در طول دوران تحصیل در دانشگاه و البته بخش عمده‌تری از آن در جریان کار کسب می‌‌شود از سوی دیگر، نبود توازن بین آنچه در قالب رشته‌های تحصیلی مختلف در دانشگاه‌ها آموزش داده می‌‌شود با مهارت و توانایی‌های مورد نیاز #بازار_کار، مهم‌ترین عامل موفق نبودن فارغ‌التحصیلان در کاریابی محسوب می‌‌شود.

علاوه بر این مورد، برخی از عوامل که خارج از حوزه فعالیت و کنترل نظام آموزش عالی است، چون رواج نیافتن فرهنگ کارآفرینی و کم بودن تعداد کارآفرینان، بی‌‌تحرکی کانون‌های فارغ‌التحصیلان و ناکارآمدی آنها در کاریابی و هدایت شغلی، وجود مشکلات اجرایی در پیاده کردن سیاست‌ها و برنامه‌های کلان  اشتغال کشور و… نیز بر اشتغال فارغ‌التحصیلان تاثیر می‌‌گذارد.

 

دیدگاه