سقف حقوق همه مدیران 12 میلیون و 600 هزارتومان تعیین شد

  • 14 اسفند 1395 - 23:21
سقف حقوق همه مدیران 12 میلیون و 600 هزارتومان تعیین شد

حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: سقف دریافتی همه حقوق بگیران از جمله مدیران ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه جلسه علنی امروز شنبه مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگان پیش از این در برنامه ششم سقف دریافتی حقوق بگیران را ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرده بودند و ۴ گروه مشاغل تخصصی، مشاغل عملیاتی، مناطق مرزی و مناطق محروم را از این سقف مستثنی کرده بودند که در مصوبه بعدی مدیران نیز به جمع مستثنی شده‌ها اضافه شدند اما با اصلاح مصوبه مجلس سقف دریافتی همه حقوق‌بگیران از جمله مدیران ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: بر این اساس سقف دریافتی چهار گروه مستثنی شده از جمله مشاغل تخصصی، مشاغل عملیاتی، مناطق مرزی و مناطق محروم ۳۰ درصد بیش از سقف دریافتی همه حقوق بگیران خواهد بود و سقف دریافتی آنان حدود ۱۶ میلیون تومان تعیین شد.

مجلسی ها چهارشنبه گذشته ۱۱ اسفند نیز در جریان بررسی ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه اعاده شده از سوی شورای نگهبان با اکثریت آرا مقرر کردند که سقف حقوق مدیران تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کند و سقف حقوق ۲۴۰ میلیون ریالی (۲۴ میلیون تومان) را برای مدیران دولتی به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه، شورای حقوق و دستمزد می توانست با پیشنهاد روسای قوا، وزرا یا معاونان رییس جمهوری که ریاست دستگاه های اجرایی را برعهده دارند و بالاترین مقام دستگاه اجرایی، برای مشاغل تخصصی ، مدیریت، واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم تا ۶۰ درصد دریافت های موضوع این ماده علاوه بر سقف مقرر در این ماده منظور کند.

در این مصوبه افزایش حقوق ۶۰ درصدی مشاغل مدیریتی نیز اضافه شده بود که با واکنش هایی همراه شد.

علی لاریجانی، صبح روز شنبه ۱۴ اسفند، در نشست علنی مجلس ایران با انتقاد از کسانی که مصوبه مجلس را زیرسوال برده بودند، گفته بود که سقف حقوق تعیین شده، به موارد تخصصی یا افراد شاغل در مناطق محروم مربوط می‌شود و شامل حال مقامات عالی رتبه نخواهد شد.

دیدگاه