اصغر فرهادی دو ایرانی موفق در آمریکا را به عنوان نمایندگانش در اسکار معرفی کرد

  • 06 اسفند 1395 - 23:56
اصغر فرهادی دو ایرانی موفق در آمریکا را به عنوان نمایندگانش در اسکار معرفی کرد

روابط عمومی فیلم «فروشنده» اعلام کرد که اصغر فرهادی، نویسنده و کارگردان سینما، انوشه انصاری و پروفسور فیروز نادری را به نمایندگی از خود برای شرکت در هشتاد و نهمین مراسم اسکار معرفی کرده است.

به گزارش یورو نیوز، فیلم فروشنده، هفتمین ساخته اصغر فرهادی، نامزد سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۷ و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان است.

انوشه انصاری، ایرانی مقیم آمریکا، اولین زن ایرانی فضانوردی است که به فضا رفته است. وی همچنین چهارمین گردشگر فضایی است که هزینه سفر به فضا را خود پرداخت کرده است.

پروفسور فیروز نادری دیگر ایرانی صاحب نام در آمریکا، مدیرکل اکتشافات منظومه خورشیدی در سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) است. وی پیش از آن معاون پیشین مدیرکل تنظیم راهبردهای آزمایشگاه پیش‌رانش جت در ناسا بوده است.

هشتاد و نهمین مراسم اسکار، روز یکشنبه ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ میلادی (۸ اسفند ۱۳۹۵) در تئاتر دالبی هالیوود در شهر لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

به دنبال صدور «قانون ترامپ» مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا، اصغر فرهادی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در مراسم هشتاد و نهمین مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد.

صادق خان شهردار لندن نیز، با اعلام حمایت از فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی، شرایطی را فراهم کرده است تا یک شب قبل از مراسم اسکار ۲۰۱۷، این فیلم در میدان ترافالگار، میدان اصلی شهر لندن نمایش داده شود.

دیدگاه