پیاده‌روی ۶۰ روزه خانواده ایرانی در اعتراض به لغو کنسرت‌ها

  • 13 شهریور 1396 - 23:54
پیاده‌روی ۶۰ روزه خانواده ایرانی در اعتراض به لغو کنسرت‌ها

یک خانواده چهار نفری ایرانی در اعتراض به لغو کنسرت‌های موسیقی در خراسان رضوی با پای پیاده ۶۰ روز سراسر ایران را می‌گردند و با استادان موسیقی نواحی دیدار می‌کنند.

این خانواده ۳۵ روز پیش با کوله‌پشتی سفر خود را شروع کردند. شعار خانواده این است: «ما حق داریم آوازهای سرزمین مادری را در شهرمان بشنویم.»

زهره براتی، که پزشک است، درباره دلیل شروع سفرش به همراه همسر و دو کودک به سایت خانه موسیقی ایران این طور گفته است: «روز اجرای کنسرت شهرام ناظری بعد از طی بیش از ۱۵۰ کیلومتر به قوچان رفتیم اما متاسفانه فضای خیلی بدی به وجود آوردند و بدون کمترین احترامی به مردمی که تجمع کرده بودند حتی اجازه ندادند از دستشویی آنجا استفاده شود و ما آخر شب به مشهد برگشتیم و تصمیم گرفتیم این مشکل و معضل فرهنگی را به سهم خانواده کوچک خودمان به گوش همه برسانیم.»

او می‌گوید عاشق موسیقی ایرانی و محلی است و از این موضوع که اجازه ندارد در شهرش به کنسرت برود، دلخور است.

مسئولان استان خراسان رضوی مخالف برگزاری کنسرت موسیقی هستند. مخالفت بعضی شهروندان و مقاومت دولت هم تاثیر زیادی در تغییر این رویه نداشته است.

احمد مهرچیان٬ پدر خانواده به ایلنا گفته که هدف آنان حمایت از موسیقی نواحی است: «ما در طول این سفر از مشهد به خواف، تایباد، تربت جام و نیشابور رفتیم و بعد به تهران آمدیم و با استاد ناظری و پسرشان ملاقات کردیم. سپس به سمت قم، کاشان، اصفهان، قزوین، زنجان و ارومیه سفر کردیم. در ارومیه با استاد دهقان ملاقات کردیم. در تبریز به دیدار استاد قره‌باغی رفتیم. همچنین با آقای علیرضا قربانی در تبریز و با سالار عقیلی در اصفهان دیدار کردیم.»

دختر کوچک آنان شش ساله و پسرشان چهار سال است و می‌گویند باید تا اول مهر به خانه برگردند که دخترشان بتواند به مدرسه برود.

دیدگاه