مخالفت میراث فرهنگی با برگزاری کنسرت موسیقی در تخت‌جمشید

  • 08 شهریور 1396 - 14:42
مخالفت میراث فرهنگی با برگزاری کنسرت موسیقی در تخت‌جمشید

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعلام کرده که مجوزی برای برگزاری کنسرت موسیقی سالار عقیلی در تخت‌جمشید صادر نکرده است.

در روزهای اخیر تبلیغاتی در خصوص برگزاری کنسرت موسیقی در تخت جمشید و فستیوال خودروهای آفرود برای بازدید از بناهای تاریخی فارس منتشر شده است.

میراث فرهنگی فارس می‌گوید نه تنها برای برگزاری کنسرت در تخت‌جمشید مجوزی نداده بلکه اساسا امکان صدور چنین مجوزی وجود ندارد.

در سال‌های اخیر اهالی موسیقی خواهان برگزاری کنسرت موسیقی در تخت جمشیده بوده‌اند که با هیچ یک موافقت نشده است.

تنها در سال ۱۳۸۳ یک گروه موسیقی ژاپنی در تخت جمشید به اجرای برنامه پرداخت. کنسرت گروه ژاپنی «‌‌ان پی او» نخستین کنسرت در تخت جمشید بود که از سوی سازمان میراث فرهنگی و تور پاسارگاد برگزار شد.

مسعود رضایی‌منفرد مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید سال گذشته به روزنامه افسانه گفته بود که «صدور مجوز کنسرت در تخت جمشید غیرممکن نیست و هر گروه فاخری می تواند طرح خود را اریه دهد تا پس از بررسی بر اساس ضوابط جاری کشور نتیجه اعلام شود.»

به گفته او، «اولا اجازه هر نوع کنسرتی با هر کیفیتی در تخت‌جمشید داده نمی‌شود و در وهله اول خواننده و نوازندگان باید در سطحی باشند که شان مکانی مانند تخت‌جمشید حفظ شود. موضوع بعد جلوگیری از وارد شدن هر گونه خسارت به مجموعه است. برگزاری بر روی صفه تخت‌جمشید به طور کامل منتفی است و به احتمال زیاد از سیستم‌های صوتی مرسوم در کنسرت‌ها هم در صورت صدور مجوز استفاده نخواهد شد.»

تصاویر برگزاری کنسرت موسیقی گروه ژاپنی در تخت جمشید در سال ۱۳۸۳

0121 0422

دیدگاه