همایون شجریان: امکان بازگشت پدرم به صحنه موسیقی مهیا نیست

  • 04 اسفند 1395 - 7:45
همایون شجریان: امکان بازگشت پدرم به صحنه موسیقی مهیا نیست

همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران می‌گوید دغدغه‌های بیماری سرطان پدرش همچنان باقی است و با توجه به این وضعیت، امکان بازگشت او به صحنه موسیقی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، همایون شجریان روز سه‌شنبه سوم اسفند گفت که «اکنون تمام تلاش ما این است که روند درمانی پدرم به نحو احسن پیش برود و او بتواند به کار هنری و صحنه موسیقی بازگردد.»

شجریان افزود: «وضعیت پدرم نسبت به چند ماه قبل بهتر است و ۱۵ جلسه رادیوتراپی سنگین کرده است. درمان سرطان زمانبر است، باید به ایده آل سلامتی استاد برسیم و در نهایت کار شیمی درمانی را آغاز کنیم.»

استاد آواز ایران محمد رضا شجریان پنج ماه پیش بعد از یک دوره درمانی به کشور بازگشت.

محمدرضا شجریان حدود یک سال پیش کنسرت خود را در ارمنستان لغو کرد و در توضیح آن گفت: «پزشک معالجم موردی را در ام‌آر‌آی اخیرم مشاهده کرد که قاطعانه از من خواست سفرم را لغو کرده تا برای شش تا هشت هفته زیر نظر ایشان به معالجه و درمان مورد دیده شده بپردازیم.»

حدود یک ماه بعد و در نوروز ۱۳۹۵ او ویدیویی منتشر کرد که در آن موهایش را کوتاه کرده بود و تلویحا از بیماری «طولانی مدت» خود خبر می‌داد.

استاد آواز ایران در بخشی از این ویدیو گفته بود: «با مهمان ۱۵ ساله‌ای سال‌هاست آشنا هستم و با هم دوست شده‌ایم.»

شجریان در آن زمان گفته بود که در حال معالجه است و قول داد که پس از درمان به کار هنری خود برگردد.

پس از انتشار این ویدیو، فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: «تمام تلاش خود را برای برداشتن موانع فعالیت محمدرضا شجریان می‌کند تا آثار او به دست مخاطبانش برسد.» این وعده اما عملی نشد.

درآن زمان همایون شجریان، با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود گفت پزشکان به پدرش اجازه پرواز و سفر دادند تا «مراحل بعدی درمان» او آغاز شود.

محمدرضا شجریان از سال ۱۳۸۸ تا کنون کنسرتی در ایران برگزار نکرده است.

او از جمله هنرمندانی بود که در پی انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ پشتیبانی خود را از معترضان به نتیجه آن انتخابات اعلام کرد.

آخرین کنسرت شجریان در ایران به سال ۱۳۸۷ برمی‌گردد.

دیدگاه