دادستان مشهد: هنرمندان شهرهای دیگری را برای برگزاری کنسرت انتخاب کنند

  • 05 تیر 1396 - 21:39
دادستان مشهد: هنرمندان شهرهای دیگری را برای برگزاری کنسرت انتخاب کنند

غلام‌علی صادقی، دادستان مشهد یک بار دیگر به تأکید اعلام کرده که برگزاری کنسرت در مشهد به صلاح نیست. او از هنرمندان موسیقی ایرانی خواسته است که شهرهای دیگری را برای برگزاری کنسرت‌هایشان انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دادستان مشهد گفته است: « برگزاری کنسرت در شهر مشهد به دلیل اتفاق نظر علما و توصیه‌هایی که در این رابطه دارند با مجاورت حرم مطهر رضوی سازگاری ندارد و هنرمندان بهتر است دیگر شهرها را برای برگزاری کنسرت انتخاب کنند.»

دادستان مشهد فقط به این منع اکتفا نکرده، بلکه برای برگزاری کنسرت‌ها در شهرهای دیگر هم شرایطی قائل شده است: «توصیه می‌کنیم احترام علما حفظ شود و مخالفتی با آنها انجام نگیرد. انجام نشدن کارهای منافی عفت و اختلاط نامحرم از جمله شرط‌هایی هستند که برای برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها لازم است.»

کنسرت هنرمندانی مانند سالار عقیلی، شهرام ناظری و کیهان کلهر در استان خراسان رضوی تابستان گذشته به بهانه پیشگیری از «اتفاقات اخلاقی ناگوار» لغو شد.

بعد از سخنرانی معروف آیت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد که مرداد سال گذشته گفته بود مشهد شهر عیاشی و گردشگری و کنسرت نیست، دادستان مشهد، مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت و ممنوعیت برگزاری کنسرت در استان خراسان را اعلام کرد.

امام جمعه مشهد از ساکنان مشهد خواسته بود که اکر کنسرت می‌خواهند از این شهر به شهر دیگری بروند.

حسن روحانی در آخرین سخنرانی انتخاباتی‌اش در مشهد در پاسخ به علم‌الهدی گفته بود: «شما به مردم مشهد گفتید اگر هنر می‌خواهید و مراسم هنری باشد، از مشهد بروید بیرون. حالا می‌خواهید ایران را بگیرید و به مردم بگویید از ایران بروند بیرون؟»

در این سخنرانی حجت اشرف‌زاده و سالار عقیلی، دو هنرمند موسیقی ملی ایران هم روحانی را همراهی کرده بودند.

دیدگاه