نماینده پرتغال بر سکوی نخست یوروویژن 2017 ایستاد

  • 24 اردیبهشت 1396 - 12:14
نماینده پرتغال بر سکوی نخست یوروویژن 2017 ایستاد

مسابقه آواز یوروویژن امسال با پیروزی سالوادور سابرال پرتغالی پایان یافت. آلمان باز هم قعرنشین شد. مسابقه ۲۰۱۷ که مرحله نهایی آن در اوکراین برگزار شد، از ابتدا زیر سایه اختلافات سیاسی روسیه و اوکراین بود.

به گزارش دویچه‌وله، نماینده پرتغال در مرحله نهایی مسابقه‌ی آواز یوروویژن ۲۰۱۷ با تصنیف عاشقانه “Amar Pelos Dois” که ترانه آن را خواهرش لویزا نوشته، برنده شد. او ۷۵۸ امتیاز کسب کرد. این اولین بار در تاریخ ۶۱ ساله یوروویژن است که پرتغال برنده می‌شود. این کشور با وجود اینکه از ۵۳ سال پیش در این رقابت‌ها شرکت می‌کند، تا کنون حتی به جمع ۵ کشور برتر هم راه نیافته بود.

سالوادور سابرال در کنار کریستین کوزتُف بلغار از همان ابتدا یکی از امیدهای قهرمانی بود. کوزتف که فقط ۱۷ سال دارد با ۶۱۵ امتیاز دوم شد. گروه “سان‌ستروک پراجکت” (Sunstroke Project) از مولداوی هم سوم شد.

لِوینا، نماینده آلمان، موفق شد تنها ۶ امتیاز کسب کند. آلمان در مکان ۲۵ (یکی مانده به آخر) ایستاد. اسپانیا هم بیست‌وششم شد. نماینده آلمان در رقابت‌های ۲۰۱۶ تنها ۱۱ امتیاز کسب کرد؛ خواننده این کشور در سال ۲۰۱۵ بدون امتیاز ماند.

امسال در یوروویژن در مجموع ۴۲ کشور شرکت کرده بودند. نمایندگان ۱۶ کشور در مرحله نیمه‌نهایی از دور رقابت‌ها حذف شدند. مرحله نهایی یوروویژن شامگاه شنبه (۱۳ مه/ ۲۳ اردیبهشت) در کیف، پایتخت اوکراین برگزار شد. بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان نظاره‌گر مرحله‌ی نهایی بوده‌اند.

امسال تنوع سبک‌ها از ویژگی‌های برجسته یوروویژن بود. در مقابل سطح اجرای مراسم کمتر از حد انتظار بود. همچنین کشمکش سیاسی بین کیف و مسکو از ابتدا بر رقابت‌ها سایه افکنده بود. در نهایت هم اوکراین به نماینده روسیه اجازه حضور در خاک این کشور را نداد.

شرق اوکراین درگیر جنگ با جدایی‌طلبان هوادار روسیه است. همزمان با مراسم یوروویژن اخباری مبنی بر مرگ چهار غیرنظامی در این منطقه در پی شلیک توپخانه منتشر شد.

دیدگاه