تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

۸۵۰۰ کتاب در قالب طرح پیوند با کتاب بین مردم شیراز رایگان توزیع شد

  • 27 آذر 1400 - 13:51
۸۵۰۰ کتاب در قالب طرح پیوند با کتاب بین مردم شیراز رایگان توزیع شد

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب بصورت رایگان در قالب اجرا طرح پیوند با کتاب بین مردم شیراز توزیع شده و مرحله چهارم این طرح نیز با ابتکار این مجمع خیرین پنج شنبه ۲۵ آذرماه جاری در پایانه اتوبوسرانی شهید دستغیب مقابل سرای یار مهربانی اجرا شد.

علی نقی مصلح شیرازی روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح «پیوند با کتاب» که با هدف افزایش سرانه مطالعه و ترویج امانت داری طی چند دوره مختلف در سطح شهر شیراز به اجرا درآمده است؛ این بار نیز با استقبال پرشور و کم نظیر مردم اجرا شد.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با بیان اینکه تا قبل از اجرای مرحله چهارم این طرح بالغ بر ۷ هزار و پانصد جلد کتاب بین مردم در بلوار شهید چمران، تقاطع ادبیات و بلوار زند به امانت اهدا شده است، گفت: در مرحله چهارم این طرح نیز هزار جلد کتاب پنجشنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ در پایانه اتوبوسرانی شهید دستغیب شیراز بین مردم توزیع شد.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها بصورت کاملا رایگان توسط همیاران مهربان که نیروهای داوطلب مردمی هستند در معرض دید شهروندان قرار گرفته و شهروندان می‌توانند بعد از دریافت کتاب و مطالعه آن‌، کتاب را برای خواندن به سایر بستگان یا دوستان امانت و یا در مراکز عمومی برای استفاده سایر شهروندان قرار دهند.

مصلح شیرازی ضمن ارج نهادن به این فعالیت فرهنگی، بر تأثیر فرهنگ مطالعه بر ذهن و عملکرد انسان در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و اینکه این کار بالا بردن اندیشه را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این طرح تشکیل یک زنجیره انتقال کتاب و مطالعه آن و ترویج امانت داری به عنوان یک ارزش انسانی مدنظر است، تصریح کرد: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز که با رویکرد ورود به احیا و ارتقای فرهنگ شهروندی و استفاده از ظرفیت خیران برای رفع نیازهای شهر برای اولین بار در کشور تشکیل شده و در تلاش است با اقدامات فرهنگی مختلف گامی مؤثر در ارتقای فرهنگ جامعه بردارد.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد رونق برنامه‌های فرهنگی و به دنبال آن، افزایش سرانه مطالعه کتاب باشیم.

به گفته مصلح شیرازی این طرح از چهار سال قبل در شهر شیراز کلید خورده است، اما به دلیل شیوع کرونا مدتی متوقف مانده که با توجه به شرایط بهبودی نسبی در شیراز، دوباره به اجرا درآمده است و با گذاشتن کتاب در معرض دید عموم شهروندان در برخی از معابر اصلی، کتاب مورد علاقه شهروندان بصورت رایگان در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود.

وی در ادامه بر تدوام در اجرای چنین طرح‌هایی‌ تاکید کرد که با توجه به گرانی کتاب می‌تواند در افزایش سرانه مطالعه اثرگذار باشد.

به گفته این عضو مجمع تمام کتاب‌های توزیع شده در این طرح با موضوعاتی شامل رمان، تاریخی، روانشناسی، ورزشی، مذهبی و کتاب های کودکان توسط مردم نیک اندیش شیراز به سراهای فرهنگ مهربانی شیراز اهدا شده است.

مصلح شیرازی در بخشی دیگر از سخنانش از شهروندان خواست؛ بعد از مطالعه کتاب با گذاشتن آن در مکان‌هایی همچون بوستان ها، مساجد، حسینه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز درمانی و دیگر مراکز عمومی چرخه انتقال مطالعه را تداوم دهند و یا در صورت تمایل اوقات فراغت خود را به عنوان همیار وقت در سراهای یار مهربان پایانه نمازی و شاهچراغ نذر کنند. 

دیدگاه