تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

کتاب «جعبه عکاسی» منتشر شد

  • 30 آبان 1400 - 11:26
کتاب «جعبه عکاسی» منتشر شد

کتاب «جعبه عکاسی»به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز چاپ و منتشر شد.

این کتاب حاوی مجموعه مقالات، یادداشت‌ها، نقدها، جستارها، گفت‌وگوها و گزارش‌های ۲۰ سال فعالیت رسانه‌ای محمدحسین نیکوپور، خبرنگار و عکاس خبری از سوی نشر «فرهنگستان ادب» در شیراز منتشر شد.

او در نخستین کتاب خود افزون بر مقالات، نقدها، گزارش‌ها و یادداشت‌هایی که گردآورده است، مجموعه گفت‌وگوهایی نیز با عکاسان مطرح ایران به مخاطب ارایه کرده که از جمله می‌توان به فخرالدین فخرالدینی، عکاس پرتره‌نگار و امیر سبوکی، عکاس طبیعت و میراث فرهنگی اشاره کرد.

کتاب جعبه عکاسی با طراحی جلد ندا نادری و صفحه‌آرایی اطلس دهقانی چاپ شده و در پشت جلد کتاب یادشده می خوانیم: در گردآوری این کتاب افزون بر اینکه شاهد عینی بودن از اهدافی است که نویسنده دنبال کرده بلکه خواسته ادای دینی کرده باشد به عکاسی شیراز که مهجور مانده است و با وجـود توانمندی‌های بسیار از جمله انجمن عکس آن که پیشینه‌ای بلند داشـته و در دوره‌ای درخشـان قرار داشته یا چهـره‌هایی که در عکاسی ایران خوش درخشـیدند، کمتـر مـورد تـوجـه قـرار گرفتـه اسـت.

 کتاب جعبه عکاسی در ۱۶۰ صفحه با شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات فرهنگستان ادب به بازار نشر آمد و در مجموعه نقش ماندگار چاپ شده است.

در مقدمه کتاب در توضیح مجموعه کتاب های نقش ماندگار شهرداری شیراز آمده است:مجموعه کتاب‌های نقش ماندگار به منظور ایجاد زمینه های مناسب، با محوریت حمایت از شیراز پژوهان، اندیشمندان و نویسندگانی که دل در گرو شیراز دارند،تولید می‌شود.

دیدگاه