رواق هنر میزبان نخستین هفته هنری شیراز شد

  • 27 آبان 1400 - 15:35
رواق هنر میزبان نخستین هفته هنری شیراز شد

در همایش «تجلیل از خادمان مکتب هنری شیراز»، از مفاخر هنری شیراز در حوزه صنایع‌دستی تجلیل و کارگاه‌های تجربه‌محور هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در رواق هنرِ فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهرداری شیراز با همکاری مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، «همایش تجلیل از خادمان مکتب هنری شیراز» را برگزار می‌کند. این همایش شامل دو بخش کارگاهی و تجلیل از خادمان مکتب هنری شیراز است که بخش کارگاهیِ آن به‌مدت سه روز، از جمعه، ۲۸ آبان، تا یک‌شنبه، ۳۰ آبان، از ساعت ۱۰ تا ۱۶، در رواق هنرِ فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

بخش تجلیل از هنرمندان در روز شنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ساعت ۱۰، با حضور هادی سیف، پژوهشگر حوزه هنرهای سنتی؛ مدیران و مسئولان شهرداری شیراز و هنرمندان حوزه هنرهای سنتی در تالار ایرانِ فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

در این همایش دستاوردهای پژوهشی و نشر کتاب توسط دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز (شهرداری شیراز) معرفی خواهد شد و همچنین بخش کارگاه‌های تجربه‌محور هنرهای سنتی و صنایع‌دستی با حضور هنرمندان و پیش‌کسوتان شهر شیراز در رشته‌های خاتم، منبت، قلم‌زنی، دواتگری، گره‌چوب، حجاری سنتی، کاشی‌نگاری سنتی، نگارگری، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، همراه خواهد بود.

علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، مراجعه کنند.

دیدگاه