کتاب شعر «به او بگویید دوستش دارم» در شیراز رونمایی شد

  • 26 آبان 1400 - 11:28
کتاب شعر «به او بگویید دوستش دارم» در شیراز رونمایی شد

در مراسمی با حضور معاون فرهنگی و پرورشی و معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس از کتاب شعر به او بگویید دوستش دارم نوشته شاعر و نویسنده معاصر دکتر حسین خلفی رونمایی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس روز سه شنبه در مراسم رونمایی از این کتاب، اظهار کرد: این مجموعه شعر زیبایی های خاص خود را دارد.

جهانبخش بانشی با اشاره به مشاهیر ادبی استان فارس همچون حافظ و سعدی، گفت: امیدواریم این نامداری در فضل و شعر و هنر که در قلب نازنین شیراز نهاده شده پیوسته برقرار باشد.

این مقام مسئول با اشاره به مصیبت های ناشی از کرونا و یتیم شدن دانش آموزان بسیاری در این دوران افزود: غم و اندوه بی پایانی بر ما نشست به طوری ۵۶هزار دانش آموز ما در کرونا پدر یا مادر خود را از دست دادند.

محمد فیاض پور معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در سخنانی با تقدیر از زحمات ارزشمند فرهنگیان در ایام کرونا اظهار داشت: شکل کار عوض شد اما فعالیت فرهنگیان تعطیل نشد و همه به سمت ارتقای سواد رسانه ای حرکت کردند.

او افزود: در این بین ناحیه دو برنامه های خوبی را اجرا کردند و با انجام کارهای خوب و اثر بخش تدبیر به خرج دادند.

فیاض پور همچنین با تشکر از برپایی این مراسم گفت: این کارهای ادبی خوب را می توان به سایر مدارس تعمیم داد و باید  بابت این فهم و درک عمیق از هنر تقدیر کرد.

این مقام مسئول از حمایت سرکار خانم کیانی همسر مرحوم بهمن بیگی و انجمن اولیا و مربیان مدرسه نیز تقدیر و اضافه کرد: امیدوارم این حرکت های خوب و بنیانی در آینده نیز ادامه پیدا کند و خشنودی پروردگار را به همراه داشته باشد.

 کیوان زارعی، نویسنده، شاعر و منتقد ادبی  شیراز نیز درباره مجموعه‌ غزل «به او بگویید دوستش دارم» سروده حسین خلفی گفت: در برخی از غزل‌های این مجموعه، به عینه صنعت «رد مطلع» را می‌توان مشاهده کرد.

او افزود: «به او بگو دوستش دارم» نام مجموعه غزلی است که حسین خلفی سراییده و انتشارات گنجور آن را در ۹۴ صفحه چاپ و منتشر کرده است. این مجموعه شامل ۵۴ غزل است که خلفی سعی کرده در آنها از تم اصلی غزل که همان «عشق» است، فارغ نشود و تمام محتوای اشعار کتاب را حول محور عشق و تناسبات معنایی و لفظی آن بگرداند.
 
زارعی خاطرنشان کرد: حسین خلفی که خود پژوهنده‌ای چیره دست در زمینه غزل معاصر است و این مدعا را با تألیف کتاب «سنت و نوآوری در غزل دهه شصت» و بررسی چشم‌اندازهای غزل معاصر فارسی در کارهای پژوهشی خود به اثبات رسانده، در مجموعه «به او بگویید دوستش دارم» بنای کار خود را بر معنای اصلی غزل در شعر یعنی عشق، سخن عاشقانه و دوست داشتن گذاشته است و در ۵۴ شعر ارائه شده این مجموعه، از این دایره معنایی پا را فراتر نهاده است.

حسین خلفی نیز در سخنانی پیرامون عشق و عشق ورزی در نگاه بلند عرفا گفت: این عشق است که‌ انسان را جاودانه و از حیوان متمایز می کند.

او افزود: عشق از فرهاد کوهکن ساخت و از قیس بنی عامری مجنون و در کل عشق بر ادبیات و فرهنگ ما غالب است که در اثر بنده نیز نمود خاص خود را دارد.

 خلفی با اشاره به کتاب شعر خویش و خواندن ابیاتی از این کتاب تصریح کرد: تمام مصداق های حرف هایی که نمی توان گفت و در دل انسان مانده در این مجموعه وجود دارد.

او در پایان نیز با اشاره به تاثیر کلام در زندگی انسان ها گفت: برخی از اشعار به شدت روی زندگی برخی تاثیر گذاشته چراکه گاهی یک بیت می تواند زندگی یک فرد را متحول کند که این مصداق را در اشعار خودم دیده ام.

دیدگاه