سینماهای فارس احیا می‌شود

  • 28 مهر 1400 - 11:19
سینماهای فارس احیا می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور اعلام کرد که احیای سینماهای شیراز و فارس جزو اولویت‌های مهم این سازمان محسوب می‌شود.

عبدالحمید قره‌داغی در حاشیه سفر به شیراز و بازدید از وضعیت سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری استان فارس در این شهر، گفت: احیای سینماهای شیراز و شهرستان‌های فارس از اولویت‌های مهم حوزه هنری کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه هنری فارس، قره‌داغی افزود: به مردم شریف و فرهنگ دوست شیراز مژده می دهم که به زودی عملیات اجرایی پروژه بزرگ پردیس سینمایی پرسیا در بلوار زند شیراز آغاز خواهد شد.

قره داغی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد مردم شیراز همواره استقبالی شایسته از سینما داشته اند و حوزه هنری نیز به عنوان متولی بخش مهمی از سینماهای این شهر، تلاش می‌کند در شأن این مردم، امکانات سینمایی شایسته ای برای آنان فراهم کند.

مدیر عامل موسسه سینمایی بهمن سبز که هدایت امور سینماهای حوزه هنری نیز پس از بازدید از سینماهای شیراز گفت: امیدواریم با حمایت مدیران ارشد حوزه هنری، مسئولین استان فارس  بویژه شهرداری کلان شهر شیراز و تلاش همکاران امور سینمایی بتوانیم زمینه ساز تحولی شایسته در سینماهای استان فارس و شهر شیراز باشیم.

سید مصطفی حسینی افزود: به جز شهر شیراز به شهرستان های استان نیز توجه داریم و در همین سفر نیز از برخی امکانات و فضاهای سینمایی در شهرستانها بازدید کردیم تا به یاری خدا علاوه بر مرکز استان، بتوانیم در سایر شهرها نیز کاری در خور انجام دهیم.

براساس این گزارش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در دیدار با مسئولان حوزه هنری کشور، با اشاره به منزلت و توانمندی های فرهنگی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد حوزه هنری بتواند نقش شایسته و اساسی خویش را در حوزه فرهنگی علی الخصوص در عرصه سینماداری ایفا کند.

علی‌اکبر سلطانی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر شیراز نیز آمادگی دارد به سهم خویش در این عرصه کمک کند و شرایطی را فراهم آورد تا ایده های مدیران حوزه هنری برای احیای سینماهای استان و دگرگونی چهره سینماهای شیراز اجرایی شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز گفت: شان و منزلت شیراز فراتر از آن چیزی ست که در حال حاضر وجود دارد و  امیدواریم بتوانیم پاسخگوی منزلت فرهنگی مردم شیراز باشیم.

وحید نمازی افزود: هدف ما عدالت فرهنگی، توزیع متوازن امکانات فرهنگی  و توسعه کمی و کیفی مخاطبین برای عموم مردم شیراز است و تلاش می کنیم با راه اندازی مجموعه های مختلف سینمایی و احیا و ارتقای داشته های موجود سینمایی و إیجاد سایر زیر ساخت های فرهنگی مانند پلاتو، نگارخانه، کافه کتاب و…، این ایده ها را به مرحله عمل برسانیم.

نمازی گفت: ان شاالله در ماه پیش رو مردم فرهنگ دوست هنر پرور شیراز شاهد آغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی پرسیا در بلوار زند شیراز خواهند بود تا پس از سالها گامی اجرایی به سمت تحقق یکی از خواسته های به حق مردم این شهر بر داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، مدیریت اکثر سینماهای شهر شیراز برعهده حوزه هنری انقلاب اسلامی است و طی سال‌های اخیر تعدادی از این مراکز فرهنگی و هنری، به دلایل مختلف از دایره خدمت رسانی خارج شده است.

دیدگاه