تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

مهلت فراخوان جایزه پژوهش‌های ادبی سیمین شیراز تمدید شد

  • 23 فروردین 1400 - 11:21
مهلت فراخوان جایزه پژوهش‌های ادبی سیمین شیراز تمدید شد

هلت فراخوان جایزه پژوهش‌های ادبی سیمین شیراز که به مناسبت صدمین زاد روز زنده‌یاد دکتر سیمین دانشور برگزار می‌شود، تمدید شد.

به دلیل استقبال بالا و همچنین درخواست‌های متعدد پژوهشگران، مهلت ارسال مقاله به این جایزه پژوهشی-ادبی تا هشتم اردیبهشت ماه همزمان با زادروز زنده‌یاد دکتر سیمین دانشور تمدید شد.

علاوه بر انتشار مقالات برگزیده این جایزه ادبی، از نویسندگان این آثار در مراسم بزرگداشت دکتر سیمین دانشور که هفته پایانی اردیبهشت به میزبانی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

محورهای بخش اصلی این جایزه ادبی «شیوه‌های نقد داستان»، «ادبیات تطبیقی و موضوعات میان‌رشته‌ای با حوزه داستان‌نویسی»، «نقد داستان و بررسی نقدهای موجود (با تکیه بر آثار داستان نویسان)»، «ژانرهای مختلف داستان معاصر»، «تاریخ داستان نویسی شهرها، استان‌های ایران»، «نقد و تحلیل عناصر هنری و زیبایی‌شناسی در داستان معاصر»، «داستان درادبیات انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری»، «داستان کودک و نوجوان»، «نقش داستان در ادبیات فارسی معاصر»، «تأثیرپذیری داستان معاصر از قصه‌های فولکلور و باورهای عامیانه»، «شیوه‌های ارتقاء جایگاه داستان فارسی در ادبیات جهان»، «جایگاه داستان نویسان ایران در فراسوی مرزهای ایران»، «تأثیرپذیری داستان نویسان ایران از نویسندگان جهان» و کلیه موضوعات مرتبط با حوزه داستان و داستان‌نویسی ایران خواهد بود.

همچنین پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را در محورهای بخش ویژه همچون «نقد آثار سیمین دانشور»، «نقش و جایگاه زنان در داستان‌نویسی ایران»، «نقد آثار زنان نویسنده ایران»، «تأثیر سیمین دانشور بر نویسندگان ایران»، «جایگاه داستان‌نویسان شیراز در داستان‌نویسی ایران» و «نقد آثار داستان‌نویسان شیراز» به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال کنند.

مقالاتِ منتخب در پایگاه سیولیکا نمایه و در کتاب چکیده مقالات منتشر شده و به سه مقاله برتر در هر بخش نیز جوایز نقدی نفیس اهدا خواهد شد.

ارسال مقاله و دسترسی به اطلاعات بیشتر از طریق تارنمای رسمی جایزه پژوهش‌های به آدرس www.siminliteraryaward.ir امکان‌پذیر است.

دیدگاه