تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی فارس

  • 30 اسفند 1399 - 11:58
تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی فارس

طی مراسمی در بنای تاریخی “هفت‌تنان” از پیشکسوتان هنرهای سنتی استان فارس تجلیل شد.

در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹، طی مراسمی از هنرمندان پیشکسوت هنرهای سنتی استان فارس، تجلیل و قدردانی و از سه اثر خاتم شیراز رونمایی شد.

معاون صنایع دستی استان فارس در مراسم تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی این استان، گفت: هنرمندان پیشکسوت همیشه تأثیر به سزایی در رشد و توسعه صنایع‌دستی داشته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل میراث فرهنگی فارس، حیدرعلی زاهدیان نژاد اضافه کرد: صنایع‌دستی همیشه جایگاه ویژه و ماندگاری برای شیراز داشته  است و شهر جهانی صنایع‌دستی اهمیت بسیاربالایی دارد.

معاون صنایع‌دستی استان فارس افزود: کارگاه‌های صنایع‌دستی کمک شایانی به گردشگری تجربه محور و ترویج آن می‌کند و این برای گردشگران بهترین جاذبه را فراهم می‌کند.

زاهدیان نژاد گفت: استان فارس بهترین ظرفیت را در حوزه صنایع‌دستی به خاطر غنای بالای این حوزه و همچنین گردشگر پذیر بودن استان داراست.

عضو اصلی هیئت‌مدیره انجمن پیشکسوتان هنر صنایع‌دستی فارس، نیز گفت: این انجمن دی ماه امسال ثبت شده و اکنون ۲۰۰ عضو دارد که اکثر آنان هنرمندان با درجه هنری و سوابق درخشان هستند.

سهیلا تومانی ادامه داد: در طی این مدت انجمن فعالیت‌های چشمگیری نظیر تهیه آرشیو میراث شفاهی و مصاحبه با پیشکسوتان صنایع‌دستی و ثبت آن‌ها به‌صورت ویدئویی و نوشتن سرگذشت آنان انجام داده است.

تومانی با بیان اینکه این انجمن قصد دارد آرشیو تهیه شده را برای نگهداری به کتابخانه اسناد ملی اهدا کند، افزود: تهیه فیلم‌هایی از زندگی هنرمندان پیشکسوت، برگزاری آئین بزرگداشت چندین پیشکسوت با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، به وجود آوردن صندوق جهت یاری به هنرمندان پیشکسوت بیمار برای تهیه دارو و برنامه‌های متعدد دیگر ازجمله فعالیت‌های این انجمن بوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن پیشکسوتان هنر صنایع دستی استان فارس ادامه داد: رایزنی‌های زیادی برای راه‌اندازی موزه آثار هنرمندان و پیشکسوتان عضو انجمن انجام شده است و امیدواریم به‌زودی شاهد آغاز به کار آن باشیم.

دیدگاه