سه تن از مفاخر فرهنگی استان فارس تجلیل شدند

  • 27 اسفند 1399 - 17:29
سه تن از مفاخر فرهنگی استان فارس تجلیل شدند

سه تن از مفاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان فارس در آیین ویژه‌ای با حضور استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل شدند.

بنا بر گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا، در این آیین از  یک عمر تلاش و تولید و خلق آثار احد ده بزرگی شاعر نام آشنای فارس، قاسم احسنت هنرمند دارای درجه یک خوشنویسی و حسین واحدی پور پیشکسوت مدیران رسانه ای پس از انقلاب و صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریات بین المللی خبر قدردانی شد.

استاندار فارس در سخنرانی در این آیین با بیان اینکه نام استان فارس همواره بلند آوازه بوده است، گفت: شیراز و فارس شهر علما و ادبا، عرفا، شعرا، اطبا و هنرمندان و فرهیختگانِ بزرگیست و شاید در یک کلام می توان گفت مردم فارس آنقدر بزرگند که بزرگانی را در خودشان پرورش داده اند و به جامعه جهانی و جامعه اسلامی تقدیم کرده اند.

عنایت‌الله رحیمی افزود: امروز اگر نام فارس عالم‌گیر شده است و در سطوح ملی و بین المللی مطرح می شود، نه به خاطر صنعت و کشاورزی است، بلکه از جانب فرهنگ، فلسفه و ادبیات آن و نام مفاخر بزرگ آن است که افتخار آفرینی می کند و آثار فرهیختگان و اندیشه ورزان و دانشمندان این سرزمین ظرفیت آن را داشته تا پرچم پرافتخار فارس به اهتزاز در آید و امید داریم همیشه نیز بر همین روال باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه باعث افتخار است سه تن از فرهیختگان و فرهنگوران استان، این نشان را دریافت می کنند، اظهار داشت: برپایی اینگونه آیین تکریم برای فارس پرافتخار خواهد بود، زیرا که مفاخر یاد شده خدمات ارزنده ای را به ایران و جهان ارائه کرده اند و خواهند کرد و دانشجویان و هنرمندان مختلفی را در مکتبشان تربیت می نمایند.

استاندار فارس خاطر نشان کرد: در زمینه هنر خوشنویسی قاسم احسنت به عنوان استاد برجسته و صاحب سبک را داریم.

رحیمی ادامه داد: در زمینه رسانه و مطبوعات نیز فعالی را تکریم می نماییم با نام حسین واحدی پور که در سرما و گرما، خوشی و ناخوشی، رسالت اطلاع رسانی را انجام داده است.

وی افزود: استاد احد ده بزرگی از شاعران نامی استان که در زمینه ادبیات و شعر شیرازی ابیاتی را سروده اند و در محافل مختلف از جمله دل سروده های اهل البیت ( علیهم السلام) آوازه شان نامی است.

فارس در گستره فرهنگ، ادب و هنر از دیرباز دارای بزرگانی بوده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در آیین تکریم از مفاخر استان با تاکید بر اینکه فارس در گستره فرهنگ، ادب و هنر از دیرباز دارای بزرگانی بوده است که نام این استان را به قله رسانده، گفت: انتخاب چهره های ماندگار و مفاخر حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه، کار بسیار سخت و دشواری است.

صابر سهرابی افزود: در این مسیر بر اساس سوابق آثار و بررسی هایی که توسط تیم تحقیقاتی و پژوهشی و معاونت های فرهنگ، هنری از چندین ماه قبل بررسی می شود و پس از تجزیه و تحلیل و شناسایی دقیق در شورای انجمن مفاخر فارس، انتخاب نهایی و تصمیم گیری انجام و بر همین اساس این افراد انتخاب شده و نشان مفاخر در جهت قدردانی و سپاس از پیشکسوتان حوزه فرهنگ، ادب، هنر و رسانه معرفی می شود.

سهرابی با اشاره به اینکه نشان مفاخر فارس که جزو نشان های برتر حوزه فرهنگ است در سال ۱۴۰۰ هم منتخبینی خواهد داشت و شناسایی و تکریم می شوند؛ اظهار کرد: معرفی مفاخر فارس به عنوان چراغ راه جوانان است تا به عنوان سرمشقی باشد و ما نیز بتوانیم حق مطلب را در حد بسیار ناچیز در حق آنها انجام داده باشیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، قسمت اول این آیین به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط صدا و سیمای مرکز استان و در ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه جاری پخش شد و قسمت دوم، ساعت ۱۳ پنجشنبه ۲۸ اسفندماه جاری پخش خواهد شد.

ساعت نمایش قسمتهای بعدی آن نیز در روز جمعه ۲۹ اسفند ۹۹  متعاقبا اعلام می‌شود.

دیدگاه