آمادگی شیراز برای میزبانی فیلم فجر ۱۴۰۰

  • 16 اسفند 1399 - 16:26
آمادگی شیراز برای میزبانی فیلم فجر ۱۴۰۰

شهردار شیراز، یکی از جذاب ترین پروژه‌های شهری در این کلانشهر را پردیس سینمایی جوان ذکر و اضافه کرد: به صراحت امروز به تهران اعلام می‌کنیم که با افتتاح این پردیس سیمنایی، شیراز می‌تواند میزبان جشنواره فیلم فجر سال ۱۴۰۰ باشد.

حیدر اسکندرپور شنبه ١۶ اسفند در آیین آغاز کاشت درخت در محدوده پیاده‌راه سلامت منطقه ۲ شهرداری شیراز، گفت: پیشرفته ترین تجهیزات سینمایی را برای استقرار در پردیس سینمایی جوان که دارای ۵ سالن است، خریداری خواهیم کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: متاسفانه طی سالیان گذشته دست به تخریب منابع طبیعی زدیم و در بسیاری از نقاط جنگل‌ها را نابود و به اسم توسعه بسیاری از باغ‌ها را از بین بردیم.

اسکندرپور با اشاره به کاهش وسعت باغ‌های قصردشت در سال‌های پس از انقلاب تاکنون، احیای این باغ‌ها را از اولویت‌های شهرداری شیراز اعلام و خاطرنشان کرد: حجم درختکاری انجام شده طی یکسال گذشته در شیراز بی‌نظیر بوده و به عنوان مثال؛ فضای سبز اطراف بلوار مدرس که به دلیل احداث خط مترو نابود شده بود اما امروز با درخت و درختچه سرو و چنار و گل به آراستگی رسیده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه اغلب بلوارهای مناطق این کلانشهربه ویژه شهرداری منطقه دو با درختان و درختچه‌ها زیباسازی شده‌اند، گفت: اکنون بیش از ۴٠٠ میلیارد تومان پروژه در این منطقه از کلانشهر شیراز حال اجراست که بی سابقه محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه از وضعیت اقتصادی مردم مطلع هستیم، گفت: در شهرداری و در بخش اقتصادی کاری از دستمان بر نمی‌آید که برای مردم انجام دهیم اما عهد کرده‌ایم تا زمانی که در شهرداری مشغول به خدمت هستیم، به اندازه توان خود برای امیدواری مردم به آینده شهر و کشور تلاش کنیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امروز هم در همین شرایط سخت بیش از ١۵٧ پروژه شاخص در این کلانشهر در حال اجراست.

شهردار منطقه دو شیراز نیز تعریف یک زمین چمن، پردیس جوان، فرهنگسرا، طراحی یک پارک ۵ هکتاری که به زودی کلنگ آن به زمین زده می‌شود و احداث اولین مجموعه فرهنگی و و ورزشی ویژه بانوان را از پروژه‌های شاخص در این منطقه ذکر کرد.

غلامرضا شهریاری خاطرنشان کرد: با دست خالی بسیاری از این پروژه‌ها در دستور اجرا قرار گرفت و خوشبختانه امروز از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند.

فرمانده ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز نیز گفت: قرارگاه شهید اسکندری در مجموعه سپاه راه‌اندازی شده تا بتوانیم ما هم سهمی در کمک‌رسانی در مناطق محروم شیراز داشته باشیم.

سرهنگ پاسدار مجید علیپور، خاطرنشان کرد: قرارگاه مردم یاری شهید اسکندری همگام با دستگاه‌های خدمات رسان همچون شهرداری، تلاش خواهد کرد تا بخشی از مشکلات مردم مرتفع شود.

دیدگاه